سوپراسپرت رولوشن با پیشرانه V6 فورد، معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
    کد خبر :417959

رادیکال از محصول مسابقه‌ای جدید خود با نام رولوشن رونمایی کرده که به پیشرانه‌ی V6 ساخت فورد مجهز شده است.

فیل ابوت (Phil Abbott) از بنیان‌گذاران شرکت خودروسازی رادیکال (Radical)، از اولین محصول برند تازه تأسیس رولوشن ریس‌کارز (Revolution Racecars) رونمایی کرد. برخلاف بیشتر محصولات رادیکال و مدل SR8 RSX که سال پیش رونمایی شده بود، این مدل دیگر از پیشرانه‌ی ساخت سوزوکی استفاده نمی‌کند.

اولین مدل تولیدی شرکت جدید Revolution یا انقلاب نام، یک خودروی دو نفره‌ی فوق سبک با مشخصاتی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای کلاس LMP است. در قلب رولوشن از پیشرانه‌ی V6 ساخت فورد با حجم ۳.۷ لیتر و قدرت ۳۰۰ اسب بخار استفاده شده است؛ با استفاده از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌، تمام این قدرت به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. جعبه‌دنده‌ی رولوشن با نام 3MO و استفاده از فناوری‌های مورد استفاده در خودروهای رالی WRC ساخته شده که روش کار کردن با آن مشابه جعبه‌دنده‌ی خودروهای فرمول یک است.

رولوشن تنها ۶۷۵ کیلوگرم وزن دارد و بدنه‌ی فیبر کربنی آن توسط DD-Compound آلمان ساخته شده است. در ساخت بدنه‌ی این خودرو از روش تزریق کربن که توسط دومنیک دیرکس توسعه پیدا کرده استفاده می‌شود. این خودرو مسابقه‌ای در کنار وزن پایین& هزینه نگهداری بسیاری پایینی نیز دارد؛ به‌گفته‌ی سازنده، سرویس‌های این خودرو باید هر ۱۰ هزار کیلومتر یا هر ۱۰۰ ساعت انجام شوند. در زمینه رانندگی و فرمان‌پذیری، رولوشن مثل محصولات رادیکال، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از رانندگان مبتدی تا رانندگان حرفه‌ای مسابقات لمانز، از راندن این خودرو لذت خواهند برد.

به‌گفته‌ی ابوت، خودروهای مسابقه‌ای فناوری بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای دارند اما در دهه‌‌های اخیر به‌لطف پیشرفت فناوری، امکان تولید انبوه فراهم شده است.

فیل آبوت برای توسعه‌ی رولوشن از سایمون کاکس، مدیر طراحی سابق جنرال موتورز و اینفینیتی و پیت واتس کسی که با شرکت‌های زیادی چون بنتلی، بوگاتی، مک‌لارن و BAR F1 همکاری داشته، کمک گرفته است. با چنین تیمی نتیجه‌ی نهایی کار، بسیار خوب از آب درآمده است؛ رولوشندر نمونه‌ی نهایی، کمتر از ۱۳۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید