سوالات کنکور امسال در چارچوب کتب درسی خواهد بود

    کد خبر :903630
سوالات کنکور امسال در چارچوب کتب درسی خواهد بود

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز گفت: قول داده بودم که کنکور سال ۱۴۰۱ کمترین تغییرات را داشته باشد پس با تاثیر ۴۰ درصد معدل برگزار می‌شود.

پورعباس گفت: امسال در آزمون سراسری یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و آزمون عمومی با ۱۰۰ سوال و در ۷۵ دقیقه برگزار می‌شود.

او با بیان تغییرات ظاهری برگه پاسخنانه آزمون اظهار کرد: یک دفترچه اختصاصی مخصوص درس ریاضیات است و ۸۰ دقیقه زمان برای این درس درنظر گرفته شده است. در این حالت تعداد سوالات کمتری در اختیار داوطلب قرار دارد و موجب آرامش داوطلب می‌شود. دفترچه دیگری شامل دو درس فیزیک و شیمی به داوطلبان ریاضی داده می‌شود.

پورعباس با تاکید به اینکه همزمان با آزمون ریاضی، آزمون علوم انسانی نیز به همین شیوه برگزار می‌شود، گفت: آزمون علوم تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه بیشتر دارد که مربوط به رشته بهیاری است.

پورعباس اعلام کرد که تا آخر شهریور نتیجه همه آزمون های سراسری اعلام نتیجه می شود و گفت: امسال سوالات کنکور به صورت محتوایی و در چارچوب کتب درسی خواهد بود.

پور عباس خاطر نشان کرد: سوالات آزمون قرنطینه است و حتی من هم از سوالات اطلاع ندارم. ما تا جایی که ممکن باشد پالایش انجام می دهیم تا سوالات غیرمرتبط در آزمون‌ها نداشته باشیم.

به گزارش ایلنا، او ادامه داد: پروتکل های بهداشتی آزمون‌ها براساس مصوبات ستاد کرونا اعمال می‌شود و تمام اقلام‌ بهداشتی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید