سختی صدابرداری «آتش و قداره»

    کد خبر :40299

حسین بشاش صدابردار «آتش و قداره» به کارگردانی محمدرضا عرب درباره ویژگی‌های صدای این فیلم سینمایی صحبت کرد.

حسین بشاش صدابردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: چندی است که فیلمبرداری فیلم سینمایی «آتش و قداره» به کارگردانی محمد عرب آغاز شده و من مشغول کار در این اثر هستم. ما طبق برنامه ریزی که برای این اثر انجام شده است کار می کنیم و طبق این برنامه ریزی در ۴۵ جلسه فیلمبرداری ما به پایان می رسد.

بشاش عنوان کرد: این اثر یک فیلم تاریخی است که به روایت قصه ای در حدود صد سال پیش می پردازد. بیشتر دکورها و بناهای این فیلم نیز نشانگر این است که داستان در گذشته روایت می شود، به طور کلی قصه فیلم درباره جوانمردی و فتوت ایرانیان است و درباره فردی است که جوانمردی زیادی دارد.

این صدابردار بیان کرد: به طور کلی کار در آثار تاریخی سختی های خاص خود را دارد، این را هم باید بگویم که ما در شهرک سینمایی غزالی مشغول به کار هستیم و این شهرک به اتوبان تهران- کرج نزدیک است و صدای پروازهای فرودگاه مهرآباد هم در آنجا شنیده می شود؛ صداهایی که در صد سال پیش وجود نداشتند بر همین اساس ما باید تا جایی که امکان دارد شرایطی را مهیا کنیم که فیلم عاری از این صداها باشد که همین موضوع کار را سخت تر می کند.

وی اظهار کرد: البته مکانی که برای فیلمبردای این اثر انتخاب شده کمی از اتوبان دور است و همین موضوع مقداری کار را ساده تر کرده است اما به هرحال شاهد وزش بادهای شهریار هستیم و باید با دقت بیشتری کار کنیم.

بشاش در پایان گفت: من پیش از این در «قند تلخ» با محمد عرب همکاری کرده بودم و برهمین اساس تصمیم گرفتم در «آتش و قداره» نیز با او همکاری داشته باشم زیرا می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید