سرهنگ سیفی خبر داد؛

یک گنجینه از آثار تاریخی در تهران کشف و ضبط شد

    کد خبر :676219

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: در عملیات اخیر یگان حفاظت این استان گنجینه ارزشمندی از آثار تاریخی کشور از هزاره اول پیش از میلاد تا دوران اسلامی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدجواد سیفی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران گفت: در روزهای اخیر در عملیات برنامه‌ریزی شده با همکاری عوامل انتظامی از گروه دلالان اشیای عتیقه در تهران ۴۸۸ شیء کشف و ضبط شده است.

وی افزود: بخش قابل توجه این آثار کشف شده شامل ۲۳۰ عدد سکه ساسانی، ۳۸ عدد حلقه تدفینی از جنس مفرغ از هزاره اول پیش از میلاد، ۵۳ عدد مهره فیروزه‌ای رنگ از جنس خمیر شیشه از دوران اسلامی و ۲۷ تکه از قطعات کمربند زرین از جنس طلا مربوط به دوران اسلامی است.

 

به گزارش مهر ،فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران در ادامه گفت: در این عملیات آثار ارزشمند تاریخی دیگری نظیر گوشواره، انگشتر، دستبند، ظروف، خنجر، آویز گردنی به دست آمده است. همچنین از مجموع آثار مکشوفه ۴۰ قلم شیء نیز فاقد اصالت تاریخی و فرهنگی اعلام شده‌اند.

سیفی گفت: سرعت در کارهای عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تهران برای جلوگیری از تخریب و یا خروج آثار تاریخی بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور از هموطنان تقاضا داریم هر رفتار مشکوک در حوزه میراث فرهنگی را با تماس با شماره‌تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ و ۴ اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید