سازمان تبلیغات اسلامی: لازم است سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد

    کد خبر :862371

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام هماهنگ اجرا در حوزه فرهنگ وجود ندارد، گفت: ساختارها در این حوزه باید اصلاح و تقویت شود و لازم است سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد.

رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی سه شنبه ۲۵ آبان ماه در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: معتقدیم مسئولیت در کشور و دارایی های کشور برای مردم و بدست مردم است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اگر قرار باشد پیشرفت و تحولی اتفاق بیفتد به دست مردم است، عنوان کرد: معتقدیم تبلیغ که عرصه تبیین اسلام ناب برای سطوح مختلف است باید توسط خود مردم باشد.

زمانی با بیان اینکه ما هنرمان برداشتن موانع و ایجاد ظرفیت های مناسب برای نقش آفرینی مردم است، گفت: اثری که مجاهدت های مردم در میدان فرهنگ دارد اگر توسط دستگاه ها خوب شناخته و معرفی شود می تواند جامعه را به حرکت در آورد.

وی با بیان اینکه دارایی‌های فرهنگی انقلاب به دست مردم است، بیان کرد: هر جایی هنر و فرهنگ به دست مردم بوده سالم و صالح باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در مراسم‌های مذهبی و انقلابی هزاران برابر بیشتر از آنچه است که دولت‌ها انجام می‌دهند، گفت: اساساً انحرافات کج روی هاو نرسیدن به اهداف به دلیل دخالت های نابجای و بی مبنای دولت ها در عرصه های فرهنگ و هنر بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه‌هایی از هنر که اشکالاتی را در آن می بینیم در دوره هایی و حکومت طاغوت به دلیل فضولی کردن در عرصه های هنری منحرف شده است.

وی با بیان اینکه مبنای حرکت سازمان تبلیغات اسلامی بر مردمی کردن تبلیغ است، گفت: بار فرهنگ و تبلیغ و حفظ دین به دست خود مردم است.

زمانی با بیان اینکه مردم با همت و مجاهدت اعتقادات را حفظ کرده اند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود؛ تلاش می کنیم لشکر مبلغین مردمی را سازماندهی کنیم و دغدغه تشکیل نهضت تبلیغ بانوان را داریم و باید نهضتی از زنان پابه کار و معتقد نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشیم.

زمانی با اشاره به اینکه زنان در عرصه های مختلف انقلاب مجاهدت و تلاش کرده اند، گفت: می توانیم لشکر میلیونی از بانوان مبلغ دین داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه معرفی دین به عموم مردم هنر است، ادامه داد: پایگاه های فرهنگی و اجتماعی باید راه اندازی شود و محوریت محله را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که یک دستگاه مجزا تشکیل بدهیم بلکه باید فعالیت تخصصی تبلیغی در دو حوزه «کودک و نوجوان» و «زنان» را پر رنگ دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی باید با محوریت مسجد اوج بگیرد، گفت: در این راستا مهرواره اوج با ماموریت بنیاد هدایت دنبال می شود و تا کنون ۲۸ هزار امام جماعت برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سند ملی مسجد در حال تدوین است، بیان داشت: هم اکنون از معضلات در این حوزه جریان مدیریت است که امیدواریم این سند تقسیم وظایف خوبی بین دستگاههای متولی مساجد ایجاد می‌کند و اثرگذاری مسجد بر جامعه را با اجرای سند بیش از پیش شاهد باشیم.

وی با تاکید بر راهبرد اجتماعی کردن تبلیغ اضافه کرد: دایره اثرگذاری نخبگان از درون مسجد باید به بیرون نیز هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن نیز حرکت به سمت ترویج سبک زندگی قرآنی است، گفت: رسانه بعدی از ابعاد تبلیغ است و اگر مبلغی جایگاه رسانه را نداند در تبلیغ موفق نخواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: باید در ۱۴ هزار روستای بالای ۱۰۰ خانوار روحانی مستقر می داشتیم اما این امر به دلیل مشکلات مالی تحقق پیدا نکرده است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ هزار طلبه مستقر در روستاها داشته باشیم.

زمانی با بیان اینکه نظام هماهنگ اجرا در حوزه فرهنگ وجود ندارد، بیان داشت: باید ساختارهای فرهنگ اصلاح و تقویت شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل در مضیغه بودیم اما در دولت جدید زمینه گفتگو داریم، گفت: حرف صحیح را باید صحیح به مردم منتقل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید