رژیم‌های غذایی مناسب برای سلامت قلب

    کد خبر :990459
رژیم‌های غذایی مناسب برای سلامت قلب

رژیم غذایی مبتنی بر لاغری در کنار کنترل فشار خون موسوم به رژیم دش (dash) و نیز رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهترین رژیم و در راستای سلامت قلب است.

محققان می‌گویند رژیم غذایی مبتنی بر لاغری در کنار کنترل فشار خون موسوم به رژیم دش (dash) و نیز رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای افرادی که فشار خون بالا دارند بهترین رژیم غذایی است.

انجمن قلب در آمریکا یک فهرست تازه برای سلامت قلب منتشر کرده است. محققان متوجه شده اند رژیم غذایی مبتنی بر لاغری در کنار کنترل فشار خون موسوم به رژیم دش (dash) و نیز رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای افرادی که فشار خون بالا دارند بهترین رژیم است و قویا در راستای سلامت قلب است.

رژیم دش شامل نمک کم و میوه و سبزی زیاد همراه با غله و لبنیات کم چرب است. این رژیم بخصوص برای متوقف کردن فشار خون بالا طراحی شده است.

رژیم مدیترانه‌ای هم شبیه همین است، اما بر خوردن غلات، ماهی چرب، روغن زیتون و نوشیدنی تاکید دارد.

رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات کم و نیز رژیم‌های غذایی موسوم به کتو در انتهای این فهرست هستند، چون بر خوردن گوشت قرمز، چربی‌های اشباع شده و مقدار محدودی میوه و سبزی تاکید دارند.

البته طبق معمول باید رژیم سلامتی خود را با پزشک هماهنگ کنید. در واقع، انجمن قلب این فهرست را بخصوص برای بهبود عملکرد پزشکان در مسئله تغذیه و سلامت قلب صادر کرده است.

 صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید