روحانی: صادرات نفت ایران دیگر وابسته به تنگه هرمز نیست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۷
    کد خبر :725553

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک، گفت که طبق قول وزیر نفت، 17 طرح مهم در صنعت پتروشیمی تا پایان سال افتتاح می شود که با افتتاح این طرحها، توان تولید پتروشیمی کشور با افزایش دو برابری ارزش آن، به 25 میلیارد دلار می رسد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد، اظهارداشت: اینکه قادریم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را اجرا کنیم نشانگر توانمندی ملت ایران، محققان و صنعتگران ایرانی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح تا اسفند امسال، روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از جاسک صادر شود.

روحانی گفت: استراتژیک بودن این طرح به این معنی است که بسیاری از کشورهای منطقه راه دیگری برای صادرات نفت خودشان پیدا کردند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز بتوانند نفت خود را صادر کنند. یعنی از روش‌های دیگر راهی برای صادراتشان چه از دریای سرخ یا یا دریای عمان یا مدیترانه پیدا کردند.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور افزود: تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز به هر دلیلی بسته می‌شد صادرات نفتش به طور کامل متوقف می‌شد جمهوری اسلامی ایران بود یعنی شعاری که می‌دادیم ما در کنار تنگه هرمز هستیم و آبراه در اختیار ماست این حرف کاملا درست است اما برای روز مبادا مشکل عظیمی برای خود ما به وجود می‌آمد و امروز ما از این مشکل عبور کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید