رسانه‌ها چگونه فضای بعد از انتخابات را آرام کنند؟

    کد خبر :19967

در روزهای اولیه بعد از اعلام نتایج انتخابات، عملکرد رسانه‌ها در کمک به فضای جامعه بسیار تعیین‌کننده است؛ لازم است رسانه‌ها در این ایام روندی را پیش بگیرند تا از ایجاد هرگونه تنش در جامعه جلوگیری کنند. رسانه‌ها باید در عین حال که با شادی عده‌ای که نامزد مورد نظرشان پیروز میدان رقابت بوده، همراه شوند، عده‌ای که به هر دلیلی نتوانستند به نتیجه دلخواه برسند را دعوت به آرامش کرده، این نکته را یادآور شوند که آنچه اهمیت دارد پیشرفت و سربلندی ایران است.

وصال درباره‌ عملکرد دو طیف سیاسی در کشور بعد از اعلام نتایج انتخابات و نقش رسانه‌ها در برطرف کردن تنش‌ها، گفت: انتخابات یک جشن ملی است که به صورت یک سرمایه اجتماعی بروز می‌کند و در این جشن ملی کاندیداها  در رقابتی که دارند صف‌آرایی می‌کنند که نمادی از آزادی، دموکراسی و مردمسالاری به حساب می‌آید. گرچه ما در این دوره انتخابات ریاست جمهوری بداخلاقی‌های زیادی را در زمان انتخابات داشتیم اما تجربه‌ ثابت کرده که این بداخلاقی‌ها بعد از انتخابات هیچ وقت ادامه پیدا نکرده است. مهم این است اجازه دهیم مردم به شادی خود را ادامه دهند. ما در این انتخابات  برنده و بازنده نداریم و همه ما در یک کشتی هستیم؛ بنابراین مشکلات کشور و دشمنان مملکت را می‌شناسیم و می‌دانیم اصلاح طلب واصولگرا یک دشمن واحد دارند.

او درباره اینکه رسانه‌ها در ایام بعد از اعلام نتیجه انتخابات چگونه باید عمل کنند؟ توضیح داد: در واقع هر دو طیف می‌خواهند فقر، تبعیض، رانت در این کشور نباشد و پیشرفت، تمدن، گفتگو و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به وجود بیاید؛ بنابراین از امروز به بعد همه رسانه‌ها حتی رسانه‌های حامی دولت باید مطالبات مردم را به دولت یادآوری کنند به دلیل اینکه این رأیی که مردم  دادند برای پیشرفت کشور و رسیدن به خواسته‌هایشان بود. رسانه‌ها باید از امروز به دنبال مطالبه‌گری مردم، بخصوص مطالباتی که در ایام انتخابات مطرح شد، باشند. هر دو گروه اصلاح‌طلب واصولگرا معتقدند باید بنیان فقر و تبعیض را از بین برد؛ بنابراین در این زمینه بایستی به دولت کمک کنند. در واقع این دولت برای همه مردم است.

مدیر مسؤول روزنامه شهروند درباره اینکه عملکرد رسانه ملی در ایام بعد از اعلام نتیجه انتخابات چگونه باید باشد،  بیان کرد: صدا وسیما باید مقداری صمیمی‌تر با دولت برخورد کند.  ما در دوره دوم دولت با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود؛ برای مثال مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم. دعواهای جناحی برای حفظ منافع کشور باید کنار گذاشته شود و صداوسیما هم برای مردم شود تا مردم به سمت رسانه تصویری و شفاهی غیر جمهوری اسلامی نروند و اطلاعات خود را از آن جا نگیرند. صداوسیما باید خدمات دولت و خواسته‌های مردم از دولت را بیان کند و در این توازن حرکت کند  تا منجر به پیشرفت شود و امیدی که مردم به دولت داشتند به ناامیدی تبدیل نشود.

وصال با بیان اینکه اصول حرفه‌ای در مطبوعات باید درایام بعد از اعلام نتایج رعایت شود، اظهار کرد: تیتر روزنامه‌ها یک روز بعد از برگزاری انتخابات بسیار خوب بود. روزنامه‌های حامی دولت باید اخلاق را رعایت کنند. از واژه بازنده و برنده استفاده نکنند و پیروزی را به رخ رقیب نکشند. قطعا همه مردم باید همت کنند تا مشکلات جامعه حل شود. طبیعتا انتظارم این است که فردای رو زاعلام نتایج هم تیترهایی کاملا  متناسب با اراده وخواست مردم در روزنامه‌ها ببینم. این پیروزی را مطبوعات دوست دارند و با مردم شریک می‌شوند و شادی می‌کنند. هم افراد برنده هم بازنده باید شادی کنند و هیچ فردی نباید غمگین باشد زیرا دولتی که تشکیل شده، دولت مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید