رئیس ساترا و مرکز تحقیقات رسانه ملّی تغییر کردند

    کد خبر :889314

این روزها زمزمه تغییرات مختلفی در سازمان صداوسیما به گوش می‌رسد. قرار است در طی هفته‌های آینده تغییرات دیگری را هم شاهد باشیم؛ خصوصاً در بخش‌های سیما که پیش از این هم پیمان جبلی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود که کار تغییراتِ مدیران در چارچوب رویکردهای برنامه تحولی پیش خواهد رفت.

لحظاتی پیش روابط عمومی صدا و سیما احکامِ جدید دو مدیر را رسانه‌ای کرد که پیمان جبلی آنها را به عنوان رئیس جدید ساترا و همچنین مسئول جدید مرکز تحقیقات رسانه ملّی منصوب کرد. دو قسمت مهمی که از هر حیث اهمیت ویژه دارند. در سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر که بحث مدیریت فضای‌مجازی و مدیریت نمایش‌خانگی را عهده‌دار است و تحقیقات رسانه ملّی که رصدِ برنامه‌ها و آثار نمایشی رادیو و تلویزیون را به نوعی مدیریت می‌کند که بسیار مؤثر و قابل توجه است.

سکان ساترا به سعید مقیسه سپرده شد

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، در حکمی سعید مقیسه را به سمت «معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

برادرگرامی جناب آقای مهندس سعید مقیسه
نظربه مراتب تعهد، دانش، تخصص و شناخت سازمانی جنابعالی، به موجب این حکم، به سمت «معاون رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت وتصویرفراگیردر فضای مجازی» منصوب می‌شوید.
تنظیم‌گری، تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌ها، ساماندهی و صدور مجوز برای فعالیت‌های رسانه‌های صوت و تصویرفراگیر در فضای مجازی، پایش، نظارت و هدایت تولید، انتشار محتوا و خدمات مرتبط واستانداردسازی و ایجاد زیرساخت های لازم از اهم مأموریت‌های جنابعالی است.

در این راستا، جامع نگری و توجه به همه ابعاد رسانه‌های مذکور مورد انتظار است؛ به نحوی که اجرای مناسب مقررات تنظیم شده، سبب شود تولیدکنندگان، حقوق مالکانه آثار و توسعه پایدار رسانه‌های یکدیگر را پاس بدارند؛ مخاطبان بی‌پناه رها نشوند و بتوانند از فضای مجازی به عنوان یک فرصت بالنده استفاده کنند؛ بسترهای انتشار، امن و در دسترس اقشار مختلف جامعه ومحتوا سالم و مبتنی بر اخلاق و فرهنگ اسلامی-ایرانی باشد و نهایتاً زیست بوم حاکم بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، باعث هم‌افزایی و رشد پایداراین رسانه‌ها و بهره‌مندی حداکثری مخاطبان شود.

از خدمات و تلاش‌های صادقانه آقای سیدصادق امامیان در مدت تصدی این مسئولیت، قدردانی می‌کنم. و از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسئلت دارم.

قائم مقام معاون فضای مجازی، مدیرکل بازار محتوا ،قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی و منابع مالی،مدیرعامل شرکت تکتا، مدیرکل خدمات راهبردی رسانه‌های نوین،مدیر شبکه تهران،قائم مقام شبکه سه، مدیرکل ارزیابی عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی شبکه قرآن سیما، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی ومعاونت بهره‌برداری فنی از سوابق مدیریتی مقیسه به شمار می‌آید.

محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی شد

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، در حکمی دکتر محسن شاکری نژاد را به سمت «رئیس مرکز تحقیقات» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

برادر گرامی جناب آقای محسن شاکری‌نژاد

نظر به مراتب تعهد، تخصص علمی و تجارب ارزشمند شما، به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز تحقیقات» سازمان صداوسیما منصوب می‌شوید.

با توجه به اهمیت محوری پژوهش در راهبردها و رویکردهای تحولی هویت‌محور و عدالت گستر سازمان، مقتضی است ضمن پشتیبانی علمی و پژوهشی از مدیریت تحول در رسانه ملی از طریق فعال‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی درون و برون سازمانی به ویژه بهره‌گیری از توانمندی‌های اعضای هیأت علمی و پژوهشگران رسانه ملی، نسبت به تقویت ارتباطات درون سازمانی به منظور پایش نیازها و سنجش علمی و مستمر میزان نفوذ رسانه ملی در افکارعمومی‌به عنوان اولویت برنامه‌های مرکز اقدام کنید.

همچنین تعامل با حوزه‌های تولید پیام به منظور کمک به ساماندهی چرخه تولید و توزیع پیام با بهره‌گیری از یافته‌های نیازسنجی، نظرسنجی و اثرسنجی و نیز طراحی، اجرا و بهره‌مندی از مطالعات آینده پژوهانه، تدوین شاخص‌ها و طراحی نظام ارزیابی و بازخورد علمی سنجش عملکرد حوزه‌های پیام برمبنای مخاطب پژوهی، از جمله اهم مأموریت جنابعالی است.

در همین راستا ضروری است، طراحی سازوکار لازم برای همگرایی و هم افزایی مجموعه‌های پژوهشی و نظارتی سازمان با هدف پرهیز از فعالیت های موازی، تقویت ارتباط با سایر مراکز پژوهشی و افکارسنجی کشور و برنامه‌ریزی برای تبدیل مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما به قطب پژوهش رسانه‌ای کشور مورد اهتمام جدّی قرار گیرد.

همه معاونت‌ها و مراکز سازمان، موظف به همکاری در اجرای مأموریت‌های یاد شده‌اند.

محسن شاکری‌نژاد دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است و در حال حاضر عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صدا و سیما است. سوابقی همچون معاون آموزش و پژوهش دانشکده ارتباطات، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صدا وسیما نیز در کارنامه وی ثبت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید