راهنمای انتخاب بهترین میز ناهار خوری از فروشگاه iranmiz.com

    کد خبر :889700

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری

یکی از تکنیک‌های چیدن و طراحی دکوراسیون خانه، انتخاب درست و استاندارد اندازه میز ناهارخوری است. ابعاد استاندارد میز ناهارخوری باعث می‌شود که در فضای دکوراسیون یک تعادل بصری ایجاد شود و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه را دوچندان کند. از این رو در انتخاب و خرید میز ناهارخوری باید به این نکته بسیار توجه داشت.

در این مطلب از فروشگاه ایران میز ، در مورد موضوعات و عواملی مهمی که در انتخاب یک میز ناهارخوری استاندارد دخیل هستند صحبت خواهد شد. این که چه عواملی در تعیین اندازه یک میز ناهارخوری مهم هستند؟ همچنین استاندارد بودن میز به چه عواملی بستگی دارد و چطور با انتخاب یک میز ناهارخوری با ابعاد استاندارد یک تعادل بصری در فضای خانه به وجود آوریم و… . برای دانستن جواب این سؤالات تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی ابعاد میز ناهارخوری را تعیین می‌کنند

عوامل مختلفی وجود دارند که به کمک آنها شما می‌توانید به‌آسانی میزی که با فضای خانه شما متناسب باشد انتخاب کنید. اما در اینجا چند سؤال مطرح می‌شود اول اینکه شما در خانه چقدر برای این میز ناهارخوری فضا در اختیار دارید؟ دوم چند نفر قرار است دور این میز بنشینند؟ چقدر در خانه شما مهمانی برگزار می‌شود؟ چه شکل و شمایلی را برای میز ناهارخوری خود می‌پسندید؟

پاسخ به هریک از سؤالات بالا شما را در رسیدن به انتخاب و خرید یک میز ناهارخوری استاندارد نزدیک‌تر خواهد کرد. اما به جز نکات بالا نکات دیگری هم هستند که شما نباید از آنها غفلت کنید. نکاتی که در ایجادکردن یک تعادل بصری در فضای خانه مؤثر هستند مثل تناسب اندازه میز با اتاق و یا میزان فضایی که برای رفت‌وآمد در اطراف میز باید وجود داشته باشد.

یک میز استاندارد چه ابعادی دارد؟

میزهای ناهارخوری دارای چندین سایز استاندارد هستند که هرکدام باتوجه‌به شکل و فضایی که قرار است در آن قرار بگیرند باید انتخاب شوند. محبوب‌ترین میزهای ناهارخوری، میزهای ناهارخوری گرد، میزهای ناهارخوری مربع و میزهای ناهارخوری مستطیلی هستند که هرکدام سایز استاندارد مخصوص به خودشان را دارند.

ابعاد یک میز ناهارخوری گرد استاندارد

یکی از مزیت‌های میز ناهارخوری گرد ایجاد یک فضای گرم و صمیمی است. وقتی افراد دور یک میز ناهارخوری گرد جمع می‌شوند، به‌راحتی می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. البته این میزها برای نشستن تعداد زیاد خوب نیست زیرا فضایی برای قراردادن صندلی وجود ندارد و ممکن است هنگام نشستن مشکلاتی پیش بیاید. همچنین به علت اینکه فاصله افراد از یکدیگر بیشتر می‌شود برای حرف‌زدن مجبور به صحبت با صدای بلند خواهند شد و یا اینکه دسترسی به غذاهای روی میز سخت‌تر خواهد شد. به همین دلایل در هنگام خرید میز ناهارخوری گرد باید این نکات را به یاد داشته باشید.

اما میزهای ناهارخوری باتوجه‌به چندنفره بودنشان دارای ابعاد استانداردی هستند. برای میزهای ناهارخوری گرد دونفره قطر میز باید 90 سانتیمتر باشد. برای میزهای ناهارخوری چهارنفره گرد قطر میز 100 سانتیمتر است. برای میزهای ناهارخوری شش‌نفره و هشت نفره گرد به ترتیب قطر میز 120 سانتیمتر و 142 سانتیمتر است.

ابعاد یک میز ناهارخوری مربع استاندارد

میزهای ناهارخوری مربعی همانند میزهای ناهارخوری گرد دارای معایب و مزایایی هستند. برای داشتن یک فضای گرم و صمیمی هم می‌توان از میز ناهارخوری مربعی شکل استفاده کرد. البته در ابعاد بزرگ استفاده از میزهای ناهارخوری مربع چندان جالب نیست زیرا میزهای ناهارخوری مربع بزرگ فضای زیادی را اشغال می‌کنند و فضای خانه به‌هم‌ریخته خواهد شد. به همین جهت بهتر است به‌جای استفاده از میز ناهارخوری مربع بزرگ از میزهای مستطیلی استفاده شود.

به‌هرحال میزهای ناهارخوری مربعی هم دارای اندازه استاندارد مخصوص به خود هستند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

میزهای ناهارخوری مربعی دونفره دارای ابعاد 75 سانتیمتر در 75 سانتیمتر هستند. در ابعاد چهارنفره طول و عرض میز 96 سانتیمتر است. مدل‌های شش‌نفره و هشت نفره نیز به ترتیب دارای طول و عرض 150 در 150 سانتیمتر و 180 در 180 سانتیمتر است.

ابعاد یک میز ناهارخوری مستطیلی استاندارد

رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع میز ناهارخوری میز ناهارخوری مستطیلی است. یکی از مزیت‌های مهم این‌گونه میزها فضای کمی است که توسط این میز اشغال می‌شود اما در عوض فضای زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهند به‌طوری‌که افرادی که دور این میز می‌نشینند به اکثر سطح میز دسترسی دارند. درصورتی‌که قصد خرید یک میز ناهارخوری چندنفره بزرگ دارید بهتر است این میز به شکل مستطیل باشد.

همانند سایر مدل‌های میز ناهارخوری، میزهای ناهارخوری مستطیلی نیز دارای ابعاد استاندارد هستند. در حالت دونفره میز مستطیلی طول میز 110 سانتیمتر و عرض آن 75 سانتیمتر است. در مدل چهارنفره طول میز 150 و عرض میز 75 سانتیمتر، در حالت شش‌نفره عرض 90 سانتیمتر و طول آن 150 سانتیمتر، میزناهارخوری هشت نفره مستطیلی طول میز 180 سانتیمتر و عرض میز 90 سانتیمتر و در ابعاد بزرگ‌تر مثل مدل‌های ده‌نفره و دوازده نفره عرض میز 120 سانتیمتر و طول آنها 243 سانتیمتر و 335 سانتیمتر است.

ارتفاع میز ناهارخوری

یکی دیگر از فاکتورهای خرید میز ناهارخوری، ارتفاع میز ناهارخوری است. اگرچه در اکثر میزهای ناهارخوری استاندارد، ارتفاع یکسان است اما در هنگام خرید باید به آن توجه داشت. در هنگام انتخاب و خرید میز این نکته را به یاد داشته باشید که ارتفاع میز باید به نحوی باشد که فضای کافی برای کسانی که پاهای خود را روی‌هم می‌اندازند وجود داشته باشد. از طرفی میز انتخابی شما باید به شکلی باشد که نه آن‌قدر بلند باشد که هنگام میل غذا احساس خفگی به فرد دست دهد و نه آن‌قدر پایین باشد که فرد مجبور باشد روی میز خیمه بزند و به کمر خود قوس بدهد. در حال حاضر اکثر میزهای ناهارخوری استاندارد دارای ارتفاعی بین 71 سانتیمتر تا 76 سانتیمتر هستند که شما به انتخاب می‌توانید یکی از آنها را خریداری کنید.

تناسب میز ناهارخوری با فضای قرارگیری آن

از عوامل مهم در خرید میز، تناسب بین میز و محل قرارگیری آن است. داشتن تناسب بین این دو در نهایت باعث زیبایی دکوراسیون می‌شود. میز ناهارخوری یکی از عناصر مهم و کاربردی در دکوراسیون منزل است که تأثیر زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون دارد. به همین جهت تنها به ابعاد استاندارد میز توجه نداشته باشید و تناسب را نیز در نظر بگیرید. برخی از فضاها تنها با نوع خاصی از میزهای ناهارخوری تناسب دارند به همین خاطر در هنگام خرید این نکته را فراموش نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید