هزینه سفر به ترکیه چقدر است

    کد خبر :891570

برای خیلی از مردم اولین قسمت سفر، جور کردن هزینه آن است. بالاخره با شرایط بد اقتصادی حتی خانواده‌های متمول هم باید روی پول خود حساب کنند و نباید بی‌گدار به آب بزنند. همین مساله باعث می‌شود شما نتوانید بدون آگاهی از قیمت‌ها برای فراهم کردن الزامات سفر اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنم تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با شناخت درستی از شرایط تصمیمی کلی بگیریم.

هزینه‌های سفر ترکیه

هر سفری حالا فرقی ندارد به آمریکا باشد یا ترکیه، هزینه‌هایی در بردارد که به‌نسبت فاصله با مقصد و… افزایش پیدا می‌کند. این هزینه‌ها کم‌وزیاد می‌شوند؛ اما رابطه خیلی مستقیمی باکیفیت سفر شما دارند. یعنی اگر می‌خواهید سفری باکیفیت و خوب داشته باشید، بهتر است هزینه بیشتری برای سفر خود خصوصا سفر خارجی درنظر بگیرید.

هزینه بلیط

بخش بزرگی از کل هزینه‌های سفر جز خوردوخوراک مسافرت، شامل بلیط‌ها و مواردی می‌شود که باید برای آن بپردازید. البته هستند کسانی که دوست دارند سفر شخصی را به‌جای تورهای ترکیه علی بابا تجربه کنند؛ اتفاقا چنین ایده‌ای برای سفر به ترکیه امکان پذیر است.

انواع بلیط سفر

بلیط اتوبوس در ترکیه

به‌دلیل روابط نزدیک و فاصله بسیار کم شهرهای دیدنی ترکیه با ایران همه خطوط ارتباطی اعم از ارتباط جاده‌ای، هوایی و ریلی بین شهرهای ایران و ترکیه برقرار است. دراین‌میان بخش اعظمی از رفت‌وآمدها را تورهای اتوبوسی تشکیل می‌دهند که رزرو، خرید و سفر با آن‌ها بسیار ساده است.

اتوبوس‌ها معمولا از شهرهای تهران و اصفهان به مقصد استانبول حرکت می‌کنند. هزینه سفر به آنکارا و استانبول بسته به بازه زمانی که بلیط می‌خرید، بین 400 تا 500 هزار تومان است. این‌که شما بخواهید از چه طریقی به شهرهای ترکیه سفر کنید مهم نیست، مهم اینجا است که حتما این سفر را تجربه کنید.

بلیط هواپیما ترکیه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به هر شهری هواپیما خواهد بود. خیلی از مردم برای سفرهای بیشتر از پنج ساعت با خودرو، هواپیما را انتخاب می‌کنند؛ زیرا واقعا صرفه زمانی و اقتصادی بالایی دارد. شما نباید این گزینه را هم فراموش کنید که امن ترین نوع سفر سفر هوایی است.

بلیط هواپیما گزینه نهایی بسیاری از مسافران شهرهای ترکیه است. ویژگی بارزی که این وسیله نقلیه دارد، این است که تقریبا از تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و چند شهر دیگر ایران به همه شهرهای ترکیه پرواز انجام می‌شود. شما محدودیتی در انتخاب مقصد شهرهای تور ترکیه ندارید. هزینه بلیط هواپیما برای شهرهای ترکیه تفاوت دارد؛ اما عددی که می‌توان به‌عنوان حداقل قیمت گفت حدود دو میلیون تا سه میلیون تومان برای هر بلیط است.

به لطف گسترش سیستم حمل‌ونقل ریلی در ایران، شهرهای ترکیه نیز توانستند به خط ریلی کشور اضافه شوند. این خط علاوه‌بر باربری و ترانزیت کالا وظیفه حمل‌ونقل عمومی مردم برای سفرهای خارجی را هم برعهده دارد. الحق‌والانصاف قطارهای ترکیه جزو بهترین سرویس‌های ریلی کشور هستند که نظیر آن‌ها فقط در خط ریلی تهران مشهد وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم سفر ریلی به ترکیه را در برنامه خود داشته باشید. هزینه این سفر و بلیط قطار چیزی بین سه میلیون تا چهار میلیون تومان است که البته سفری کامل و راحت به مقصد ترکیه محسوب می‌شود.

هزینه اقامتگاه در ترکیه

درست است که بخش عمده هزینه‌های سفر با هزینه رفت‌وآمد تمام می‌شود؛ اما این اقامتگاه‌ها هستند که کیفیتشان اثر بسیار زیادی روی هزینه‌ها می‌گذارند. هزینه اقامتگاه‌ها در ترکیه بسته به کیفیت و موقعیت مکانی تعیین می‌شوند.

برای مثال گران‌ترین هتل‌های ترکیه مربوط به شهر آنکارا و محله‌های مجلل آنتالیا است. مناطقی که معمولا امکانات رفاهی و خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهند. در این شهرها قیمت‌های باورنکردنی هم روی محصولات خود می‌گذارند که گاها به اندازه کل حقوق یک فرد عادی در ایران است. هزینه هتل‌های پنج ستاره این مناطق روی شبی سه یا چهار میلیون تاب می‌خورد.

این هزینه برای هتل‌های چهار ستاره با کاهش بسیار زیای روبه‌رو است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های مسافرتی هتل‌های چهار ستاره را به مسافران خود پیشنهاد می‌کنند. این هتل‌ها هم کیفیت بالایی دارند و هم موقعیت مکانی خوب؛ اما به‌دلیل چهار ستاره بودن قیمتشان بسیار کم‌تر از هتل‌های پنج ستاره است. قیمت این سبک هتل بین دو تا سه میلیون تغییر می‌کند.

بعد از هتل‌های چهار ستاره لیست هتل‌ها به شبی 800 تا 500 هزار تومان هم می‌رسد. البته این قیمت برای اقامتگاه‌های عمومی است که تقریبا هیچ خدماتی ندارند و شما فقط می‌توانید از جای خوابشان استفاده کنید.

هزینه مراکز تجاری و رفاهی ترکیه

خرید سوغات یا خرید محصولات ویژه یک شهر، همیشه جزو تفریح‌های دنیای سفر است. فرقی ندارد پول دارید یا نه؛ خیلی از مردم از گردش در بازار به‌عنوان تفریح یاد می‌کنند. درهرصورت ترکیه جز جاذبه‌های گردشگری و رفاهی که دارد، دارای مراکز تجاری و محصولات به خصوصی است که پیشنهاد می‌کنم آن‌ها را ازدست ندهید.

لباس اولین دسته از کالاهای ترکیه است که قیمت نسبتا متوسطی دارد. شما می‌توانید هرچه را که خواستید، از فروشگاه‌های آنتالیا و استانبول بخرید. پوشاک برند اصلی‌ترین سوغات ترکیه به‌حساب می‌آید. خرید در استانبول و گردش و بازارگردی در تور ترکیه را ازدست ندهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید