دونالد ترامپ خواستار ترور بشار اسد شد

    کد خبر :362077

کتاب جدیدی که این روزها با عنوان «ترس» و با قلم گزارشگر مشهور رسوایی «واترگیت» منتشر شده است، از تمایل رئیس جمهوری آمریکا برای ترور بشار اسد خبر می دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی صباح، در کتاب جدیدی که با عنوان «ترس» و با قلم «باب وودوارد» گزارشگر معروف رسوایی واترگیت روز سه شنبه توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، آمده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته خواستار ترور «بشار اسد» همتای سوری خود شده بود، اما وزیر دفاع آمریکا از اجرای این درخواست وی طفره رفت.

کتاب مزبور همچنین روایت می کند که دستیاران ترامپ به منظور محدود ساختن آنچه که رفتار خطرناک و مخرب ترامپ قلمداد می کنند، از اجرای دستورات وی سرباز می زنند.

در واقع، این کتاب که هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است؛ تازه ترین مورد از تشریح تنشها در داخل کاخ سفید طی دوره ۲۰ ماهه ریاست جمهوری ترامپ است.

طبق متن این کتاب، ترامپ به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که پس از حمله شیمیایی ادعایی دولت اسد به شهروندان سوری در آوریل ۲۰۱۷، ترامپ خواهان ترور همتای سوری خود شده بود اما ماتیس در عوض طرحی برای اجرای حملات هوایی محدود که اسد را شخصاً تهدید نمی کرد، ریخت.

کاخ سفید در واکنش به انتشار این کتاب، آن را «صرفاً مجموعه ای از داستانهای جعلی می داند!». در همین ارتباط، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: «این کتاب چیزی بیش از داستانهای جعلی نیست که بسیاری از آنها را کارکنان سابق و ناراضی [کاخ سفید] با هدف ارائه تصویری بد از رئیس جمهور تعریف کرده اند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید