اصلی ترین پیام بازداشت اخیر ترامپ چه بود؟

    کد خبر :1017600
بازداشت ترامپ

پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد:

اگر ترامپ محاکمه شود، آمریکا با هرج و مرج های گسترده‌تری رو به رو خواهد شدو البته که تعامل میان قانون و سیاست در آمریکا نیز به رابطه ای مساله دار و پرتنش تبدیل می شود. در واقع، از هر سو که به ماجرا بنگریم، روزهای سرنوشت سازی در انتظار آمریکا است. با این حال، اصلی ترین پیام بازداشت اخیر ترامپ و عکسبرداری از وی این بود که عرصه سیاست در آمریکا به شدت بیمار شده است.

بازتاب همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات راست جمهوری سال 2024 آمریکا، چهره پیشرو حزب جمهوریخواه جهت حضور در این انتخابات یعنی “دونالد ترامپ” بار دیگر تاریخ ساز شد! او به تازگی تبدیل به نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا شد که همچون افراد عادی به دلیل اتهامات قضایی که با آن ها رو به رو است، برای مدتی بازداشت شد و از وی همچون متهمان عادی، انگشت‌نگاری و تصویربرداریِ جنایی شد.

این رویداد در زندانی در جورجیای آمریکا اتفاق افتاده است. تحلیلگران مختلف بر این باورند که این واقعه نمی‌تواند تاثیر چندانی را بر چشم اندازهای انتخاباتی ترامپ برای حضور در انتخابات سال 2024 این کشور داشته باشد با این حال، می تواند آمریکا را بیش از گذشته در قطبی گرایی و هرج و مرج فرو ببرد.

ترامپ پنجشنبه گذشته خود را به دادگاه محلی بخش فالتون ایالت جورجیا معرفی کرد. اتهام اصلی وی مرتبط با پرونده قضایی تشکیل شده علیه او به دلیل نقشش در تحریک اقدامات مختلف با هدف ابطال نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در ایالت جورجیا و شکست او در این ایالت بوده است. این چهارمین مرتبه در سال جاری است که دونالد ترامپ با اتهامات کیفری علیه خود رو به رو می شود.

بر اساس آنچه رسانه های آمریکایی اعلام کرده اند، از ترامپ در جریان بازداشتش انگشت نگاری و عکسبرداری شده است. ترامپ همچنین چیزی در حدود 20 دقیقه را هم در زندان شهر فالتون سپری کرده است. جایی که وی در نهایت با ارائه وثیقه 200 هزار دلاری آزاد شده است.

ترامپ به عنوان کسی که اکنون چهره اصلی حزب جمهوریخواه جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا است، در مدت اخیر و در پیِ بازداشت خود و همچنین بازگشت مجددش به شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرده است.

تصویری که از ترامپ در جریان بازداشتش گرفته شده، خیلی زود در فضای مجازی نیز منتشر شد. این تصویر مخصوصا پس از آنکه ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد که “مداخلات انتخاباتی” در جریان است و یا او “هرگز تسلیم نخواهد شد”، بیش از پیش دیده شد. جالب است بدانید که نخستین توئیت ترامپ از تاریخ 8 ژانویه سال 2021 که اخیرا زده شده، بیش از 121 میلیون بار دیده شده و یک میلیون لایک و 168 هزار کامنت نیز تنها پس از 11 ساعت از توئیت کردنِ وی، به ثبت رسیده است.

اگرچه ترامپ به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، با 91 اتهام کیفری رو به رو است، با این حال، تحلیلگران بر این باورند که بازداشت اخیر ترامپ و اتهامات کیفری علیه او، هیچ تاثیر منفی را برای عملکرد وی در جریان انتخابات نخواهند داشت. جالب است که مدت زمان کمی پس از انتشار عکس ترامپ در جریان بازداشتش در فالتون جورجیا، لباس های زیادی با طرحِ عکس وی تولید شده و به فروش می رود!

پیراهن ترامپ

نشریه گاردین به این نکته اشاره کرده که ژست ترامپ در عکسش در دوره بازداشت اخیر او، نوعی خشمِ پنهان را تداعی می کند و البته که حامل پیام های روشنی به حامیان ترامپ نیز است.

استفان کالیزنز از شبکه سی ان ان می گوید:

عکس اخیر ترامپ در جریان بازداشتش، یک تراژدی بزرگ را برای ملت آمریکا تداعی می کند. کشوری که عمیقا با رویه های تندرو ترامپ درگیر شده است”. برخی حامیان دوآتشه ترامپ بر این باورند که بازداشت اخیر وی، جان تازه ای را در کالبد تلاش های انتخاباتی او خواهد دمید و این فرد می تواند بار دیگر قدرت را در آمریکا به دست بگیرد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که بازداشت اخیر ترامپ در ایالت جورجیا آمریکا و عکسبرداری جنایی از او، سطحِ قطبی‌گرایی‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه آمریکا را تشدید خواهد کرد. مساله ای که در سال‌های گذشته به واسطه اقدامات ترامپ، ابعاد جدی خود را در قالب معادلات سیاسی و اجتماعی آمریکا به وضوح نشان داده است. به نظر می رسد که سیاست آمریکایی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری به سمت افراطی‌گری و غیرمنطقی بودن پیش رفته است. متاسفانه آنچه که در کشورهای دیگر “دیوانه وار” تلقی می شود، یک مساله کاملا ساده و عادی در آمریکا است.

در این میان، بسیاری از تحلیلگران مسائل آمریکا به این نکته اشاره می کنند که سطح حملات سیاسی و حقوقی علیه ترامپ گسترده است. البته که تیم متحد ترامپ نیز پاسخ های درخور و متناسبی را به این حملات ارائه می‌کنند. این وضعیت در کلیتِ خود سبب شده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به میدانی جهت انتخاب بد در مقایسه با بدتر تبدیل شود. این در حالی است که انتخابات یک کشور بایستی میدان اصلی انتخاب بهترین سناریو و افراد برای آن باشد.

با این همه، یک نکته بارز و قابل توجه در آمریکای امروز قابل مشاهده است. اگر ترامپ محاکمه شود، آمریکا با هرج و مرج های گسترده‌تری رو به رو خواهد شد و البته که تعامل میان قانون و سیاست در آمریکا نیز به رابطه‌ای مساله دار و پرتنش تبدیل می شود. در واقع، از هر سو که به ماجرا بنگریم، روزهای سرنوشت سازی در انتظار آمریکا است. با این حال، اصلی ترین پیام بازداشت اخیر ترامپ و عکسبرداری جنایی از وی این بود که عرصه سیاست در آمریکا به شدت بیمار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید