صدور حکم بازداشت دونالد ترامپ

    کد خبر :1015046
حکم بازداشت دونالد ترامپ

دونالد ترامپ توسط هیئت منصفه دادگاه فولتون در جورجیا به عدم تمکین در برابر قانون و همین طور تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 متهم شد. حکم بازداشت او توسط دادگاه صادر شد.

به نقل از رسانه‌های آمریکایی، دونالد ترامپ به همراه ۱۸ تن از مقامات سابق دولت آمریکا تا تاریخ ۲۵ اوت (۳ شهریور) مهلت دارند تا تسلیم دادگاه شوند.

دادستان فانی ویلیس از شهر فولتون در ایالت جورجیا از پرونده و کیفرخواست جدیدی علیه دونالد ترامپ پرده برداشت. این اتهامات شامل «توطئه برای تغییر نتایج انتخابات، پیمان شکنی، نقض سوگند یاد شده و عدم تمکین در برابر قانون» است.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

خانم ویلیس آنچه را که تحقیق و تفحص کرده، یک «توطئه جنایتکارانه برای براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا» خوانده و در عین حال تاکید کرد: تمامی متهمان این پرونده «هدفی غیرقانونی مبنی بر تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ به نفع ترامپ» داشتند.

در کیفرخواستی که دادگاه منتشر کرده، آمده است: ترامپ و سایر متهمان از پذیرش شکست ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خودداری کردند و به‌طور آگاهانه و عامدانه به «توطئه‌ای» پیوستند تا به روشی غیرقانونی نتیجه انتخابات را به نفع ترامپ تغییر دهند.

علاوه بر دونالد ترامپ، ۱۸ مقام دیگر از جمله «مارک میدوز» رئیس دفتر کاخ سفید در زمان ترامپ و بسیاری از وکلای فعلی و سابق مانند «رودی جولیانی» که زمانی از مدافعان سابق ترامپ بود، متهم هستند. همه این افراد لیست بلند بالا به «بی‌اعتبار کردن پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» متهم هستند.

اتهام «عدم تمکین در برابر قانون» می‌تواند حداکثر ۲۰ سال زندان، درحالیکه اتهام «توطئه» می‌تواند دست کم یک سال زندان به همراه داشته باشد.

مشرق

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید