دومین محموله واکسن کرونای هندی فردا ارسال می‌شود

  • کامنت
  • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵
    کد خبر :793977

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد، محموله دوم واکسن کرونا کوواکسین هند شامل ۳۷۵ هزار دوز واکسن، چهارشنبه از هند به مقصد تهران ارسال می‌شود.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه این خبر را در توییتر منتشر کرد.

وی هفته گذشته (چهارشنبه ۲۰ اسفند) نیز در توئیتی از ورود نخستین محموله واکسن کوواکسین شرکت باهارات بیوتک هند به کشور خبر داده بود. امشب وارد تهران می‌شود.

جهانپور گفته بود: این محموله دربردارنده ۱۲۵ هزار دوز واکسن کوواکسین است که پس از کدگذاری و برچسب گذاری در سامانه TTAC، تحویل شبکه بهداشتی خواهد شد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نیز پیش از این اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و همان طور که قول داده بودیم، بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر قبل از عید واکسن کرونا می زنند.

به گفته وی، تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی وارد کشور شده است. همچنین ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز به زودی می رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز واکسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن داریم.

به گزارش ایرنا، همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، قرار است تا پایان امسال یا هفته اول فروردین ۱۴۰۰ بیش از سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سهمیه کوواکس ایران از کره جنوبی وارد کشور شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید