در پایان سال 98 همه فلرهای 5 پالایشگاه پارس جنوبی خاموش می‌شود

    کد خبر :17779

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به میزان طراحی فلرینگ پیوسته توسط شرکت‌های بین‌المللی از جمله توتال و انی طراحی شده بود اظهار کرد: این میزان 17.1 میلیون مترمکعب بود که در حال حاضر به 6.71 میلیون مترمکعب رسیده و میزان فلرینگ در سال 98، صفر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مسعود حسنی مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در مراسم رونمایی از مشعل سبز پالایشگاه اول پارس جنوبی که با حضور معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست از مهم‌ترین استراتژی‌های این شرکت محسوب می‌شود افزود: به طور کلی افزایش تولید از سال 92 به بعد با شیب تند سپری شد و در سال 95 نسبت به سال 94 محصولات بین 4 تا 42 درصد افزایش یافت. افزایش اضافه تولید 5.8 میلیارد دلار معادل 22 هزار میلیارد تومان است.

وی در مورد کاهش فلرینگ در 5 پالایشگاه پارس جنوبی توضیح داد: بر اساس طراحی شرکت‌های معتبر دنیا از جمله توتال و انی، باید در این 5 پالایشگاه 17.1 میلیون مترمکعب از سوخت گاز جلوگیری می‌شد که اکنون این میزان به 6.71 میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان در سال 98 به صفر می‌رسد. بنابراین ما از طراحی شرکت‌های معتبر دنیا بهتر کار کرده‌ایم.  یعنی در پایان سال 98 همه فلرهای 5 پالایشگاه پارس جنوبی خاموش می‌شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به خاموش کردن فلرینگ پالایشگاه دوم اظهار کرد: در پالایشگاه دوم قرارداد عقد شده و کار آن آغاز شده است.

او درباره برنامه‌ها و اقدامات کاهش فلرینگ در پالایشگاه اول توضیح داد: بهینه‌سازی، افزایش ظرفیت واحدهای SRU تا 33 درصد برای جلوگیری از فلرینگ گاز اسیدی، استفاده از گازهای فلش شده از مخازن بازیافت گازهای باقی مانده و برگرداندن آن به خوراک ورودی و… برنامه‌ها و اقدامات کاهش فلرینگ هستند.

حسنی با اشاره به کاهش گاز گلخانه‌ای اظهار کرد: از 172 تن گاز گلخانه‌ای به 87 میلیون تن در سال 95 رسیدیم.

در ادامه مراسم یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه در مورد مدیریت پساب در پارس جنوبی توضیح داد: ابلاغ شرکت ملی نفت به شرکت نفت و گاز پارس درخصوص مطالعه مجدد و اصلاح واحد 129 پالایشگاه پارس جنوبی، تشکیل کارگروه بهبود وضعیت واحدهای تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه پارس جنوبی در مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت، تدوین طرح خدمات پروژه بهبود وضعیت واحدهای تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه‌های پارس جنوبی توسط شرکت ملی نفت، از اقدامات مدیریت پساب بوده است.

معصومه ابتکار در این مراسم با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم پیشرفت خوبی در حوزه محیط زیست در وزارت نفت انجام شد، افزود: حذف بنزین آلوده، کیفی سازی بنزین و… جزو این اقدامات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت یازدهم اظهار کرد: در سال 92 نیروگاه‌های کشور 45 درصد مازوت و سوخت سنگین تولید می‌کردند که این میزان در سال 95 به 8 درصد رسید و در سال 96 صفر خواهد شد و همه نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده خواهند کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک و ارتقای استانداردهای محیط زیست در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث کاهش فلرها به عنوان یک هدف اقتصادی و کاهش اتلاف منابع در جهت کاهش آلودگی هوا گام مهمی بود که تاثیر مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشت.

ابتکار با تاکید بر اینکه ایران باید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی باید رشد کند تصریح کرد: این توسعه باید پایدار باشد و شرکت ملی گاز می‌تواند در این زمینه گام‌های مهمی بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید