درگیری مسلحانه متجاوزان مرزی با مرزبانان بانه

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۳۴
    کد خبر :509608
سردار کیومرث شیخی

فرمانده مرزبانی استان کردستان از وقوع درگیری مسلحانه متجاوزان مرزی با مرزبانان بانه که چندین ساعت به طول انجامید و یک گروهبان در آن به شهادت رسید، خبر داد.

سردار کیومرث شیخی اظهار کرد: شب گذشته ماموران حین پایش و مراقبت از مرزها، با متجاوزان مرزی مسلح در منطقه هنگ مرزی بانه درگیر شدند و مرزبانان غیرتمند و شجاعانه با آنان مقابله کردند.

وی افزود: مرزبانان ضمن تحمیل تلفات فراوان بر متجاوزان موفق شدند، از نفوذ آنان جلوگیری کنند که در نهایت تعدادی از متجاوزان با استفاده از شرایط بد آب وهوایی و پوشش جنگلی به سمت خاک کشور مقابل گریختند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان، اعلام کرد: در این درگیری گروهبان یکم ابوذر حمزه کرد خوردی، با وصف اینکه در مقابل متجاوزان مرزی با رشادت مقتدرانه ایستادگی کرد، از ناحیه پای راست گلوله خورده و به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش ایسنا،سردار کیومرث شیخی در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والا مقام خاطرنشان کرد: مرزهای استان کردستان در کنترل کامل مرزبانان است و با شدت هر چه تمام‌تر از حریم مرزی حراست و پاسداری می‌کنیم و اجازه هرگونه تحرک و تجاوز مرزی را نخواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید