درخواست برای انتقال قاتل از فنلاند به ایران برای محاکمه

  • حوادث
  • یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹
    کد خبر :1028225
درخواست انتقال قاتل فنلاند ایران

اولیای دم پسر نخبه ایرانی که در فنلاند توسط یکی از همشهری‌هایش به قتل رسیده، خواهان انتقال متهم به ایران و محاکمه او بر اساس قوانین کشور ایران شدند.

۱۹ اردیبهشت سال ۹۹ مرد جوانی هراسان با پلیس منطقه «هلنا پانن» فنلاند تماس گرفت و از درگیری خونینی خبر داد.

به‌دنبال این تماس امدادگران و مأموران پلیس راهی محل شدند. پسر جوان تحت درمان قرار گرفت اما به خاطر شدت جراحات وارده تسلیم مرگ شد.

در ادامه کارآگاهان جنایی کشور فنلاند موفق به شناسایی هویت قاتل شده و او را بازداشت کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که قاتل و مقتول ایرانی بودند و بدین ترتیب خبر این جنایت به خانواده مقتول اعلام شد. متهم پس از دستگیری و محاکمه در کشور فنلاند به ۸ سال حبس محکوم شد.

با گذشت سه سال از این جنایت، پدر مقتول روز گذشته به دادسرای امور جنایی تهران رفت و خواهان انتقال متهم از کشور فنلاند به ایران شد.

او در این رابطه گفت: پسرم نابغه بود و چندین اختراع هم داشت، او در المپیاد ریاضی مدال کسب کرده و از نظر هوشی نخبه بود. درنهایت هم موفق شد از دانشگاهی در فنلاند در رشته حقوق بورسیه بگیرد.

او ادامه داد: اواسط سال ۹۸ پسرم برای ادامه تحصیل راهی فنلاند شد در این بین یکی از همشهری‌هایمان هم گفت که پسرش می‌خواهد غیر قانونی و به صورت قاچاقی به فنلاند برود او نشانی خانه پسر ما را گرفت. بعد از رسیدن او به فنلاند به آپارتمان پسرم رفته بود و در آنجا زندگی می‌کرد گفته بود مدتی موقتی آنجا می‌ماند تا بتواند برای خودش جایی پیدا کند.
بعد از مدتی پسرم به او گفته بود که به‌دنبال کارهای اقامتش برود، چرا که می‌ترسید نداشتن اقامت او برای پسر من هم مشکل ساز شود. اما مقتول زیر بار نمی‌رفت و درنهایت روز حادثه با چاقو به جان پسرم افتاد و او را به قتل رساند.

حالا می‌خواهم قاتل پسرم را به ایران منتقل کنید تا او در کشور خودمان و بر اساس قوانین کشور خودمان محاکمه شود.

به درخواست پدر مقتول، بازپرس محمدمهدی براعه از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا اینترپل پرونده این جنایت را ارسال کند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید