درخواست از شورای نگهبان برای لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ۱۶:۰۱
    کد خبر :1034496
شورای نگهبان لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور طی بیانه‌ای انتقادی نسبت به تصویب طرح افزایش سن و سابقه بازنشستگی واکنش نشان داد.

مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یک‌شنبه ۲۸ آبان رای به افزایش سن بازنشستگی داد. موضوعی که در این دو روز حرف و حدیث‌های فراوانی به دنبال داشت؛ از جمله تذکر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز، که در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه، ۲۹ آبان، که عنوان کرد: موضوع سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم مطرح نشده و باید برای رسیدگی و رفع ابهامات آن به صحن بازگردد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر قادری با بیان اینکه این موضوع در مجلس به تصویب رسیده است و قابل بازگشت نیست، عنوان کرد: سن بازنشستگی بر اساس مصوبه مجلس برای آقایان ۶۲ سال و سنوات خدمتی آنها، ۳۵ سال در نظر گرفته شده است.

این مصوبه در جریان بررسی بند خ الحاقی ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه که از سوی دولت ارائه شده، در مجلس تصویب و قرار است به منظور تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شود.

به گزارش اکوایران: هدف از مصوبه افزایش سن بازنشستگی، حل مشکل ناترازی و همینطور ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی اعلام شده است.

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، در اظهار نظری که روز دوشنبه ۲۹ آبان داشت، عنوان کرد: دولت با این طرح بار ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی را بر دوش کارگر، بازنشسته و خانواده‌اش انداخته است.

او همچنین اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان مواد ضد بازنشستگی و ضد کارگری برنامه هفتم را رد کند.

حال کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور در انتشار بیانیه‌ای شدید الحن از مصوبه افزایش سن بازنشستگی مجلس انتقاد کرد و آن را ضربه‌ای غیر قابل ترمیم به جامعه کارگری ایران توصیف کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در حالی که جامعه شریف کارگری با دشواری‌های فراوان از قبیل عدم رعایت ایمنی، عدم امنیت شغلی، تامین معیشت آبرومندانه و بهداشت در محیط کار برای ادامه زنده ماندن در شرایط سخت و طاقت‌فرسا مشغول به کار و تلاش برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی می‌باشند. متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت با تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که خلاف حقوق مکتسبه کارگران بدون رعایت اصلاح سیستماتیک بیمه‌ای ذیل برنامه هفتم توسعه ضربه غیر قابل ترمیم را به جامعه شریف کارگری کشور تحمیل کرده است.

لذا کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به نمایندگی از بخش عظیمی از کارگران مظلوم واقع شده در این طرح اعتراض شدید خود را نسبت به این تصمیم ضد کارگری و بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی که موجبات دلسردی و آزردگی کارگران سخت کوش و تلاشگر را به وجود آورده است اعلام نموده و در پایان از شورای محترم نگهبان انتظار داریم با رد این مصوبه غیر شرعی التیامی بر نگرانیهای عمیق وارد شده بر پیکر کارگران عزیز که سنگربانان عرصه کار و تلاش می‌باشند را جبران نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید