خودرو کاملا بدون سرنشین تسلا در راه است

    کد خبر :936597
تسلا

ایلان ماسک گفته است که فناوری رانندگی کاملاً خودکار برای اتومبیل های تسلا تا پایان سال جاری آماده خواهد شد. به گزارش رویترز، ماسک در کنفرانس انرژی نروژ به این موضوع اشاره کرد. به گفته ماسک، خودرویی که به چنین سیستمی مجهز باشد اصلاً نیازی به راننده نخواهد داشت.

بازتاب-‌به یاد بیاورید که اکنون سیستم کمک راننده فعال ارائه شده توسط تسلا، اگرچه به عنوان خلبان خودکار نامیده می‌شود، دارای تعدادی محدودیت است، راننده همچنان باید جاده را زیر نظر داشته باشد و در هر زمان آماده کنترل باشد. به هر حال، اخیراً هزینه نصب چنین سیستمی بر روی خودروی تسلا به 15000 دلار افزایش یافته است.

ماسک معتقد است که دارندگان تسلاهای کاملاً خودکار می توانند از آنها به عنوان یک تاکسی ربات زمانی که خودشان در محل کار هستند استفاده کنند و درآمد بیشتری کسب کنند. پیش از این، او قبلاً اشاره کرده بود که مقدار زیادی پول نه تنها برای رانندگی اتومبیل، بلکه برای ذخیره سازی آنها نیز هزینه می شود. به نظر او، اگر ماشین دائماً در حال حرکت باشد، می توانید از شر تعداد زیادی پارکینگ خلاص شوید.

تسلا در حال آماده شدن برای عرضه گسترده وسایل نقلیه کاملاً خودران در ایالات متحده و اروپا تا پایان سال 2022 است، اما زمان دقیق آن منوط به تأیید مقررات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید