خواص باورنکردنی کاکائو برای سلامت بدن

    کد خبر :935733
خواص کاکائو

کاکائو برای سلامت قلب بسیار مفید است. اما این تنها یکی از مزایای تغذیه‌ای این خوراکی خوشمزه است.

بهبود عملکرد مغز

پلی‌فنول‌های موجود در دانه کاکائو، با تقویت عملکرد مغز، ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عصبی را کاهش می‌دهد. یکی از تاثیرات مهم این ماده، تولید اسید نیتریک و در نتیجه شل شدگی رگ‌ها برای جریان بهتر خون می‌باشد. با این حال که هنوز تحقیقات بیشتری نیاز است، اما به نظر می‌رسد دانه کاکائو تاثیرات مثبتی بر روی بیماری پارکینسون و آلزایمر خواهد داشت.

کاهش علائم افسردگی

شاید تجربه کرده باشید که خوردن کاکائو خلق و خوی شما را کمی تغییر می‌دهد. همچنین افسردگی و علائم ناشی افزایش سن را بهبود می‌بخشد.

کافئین موجود در کاکائو یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. دلیل بعدی می‌تواند تبدیل تریپتوفان به سرتونین به عنوان ماده‌ای برای بهبود خلق و خوی شما باشد. اگر مضطرب هستید یا استرس دارید، به شما پیشنهاد می‎کنم خوردن یک تکه کاکائو تلخ را امتحان کنید. چرا که در افزایش آرامش و احساس رضایت شما نیز موثر خواهد بود.

کمک به کاهش وزن

کاکائو با کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری در شما، ممکن است در کنترل وزن به شما کمک کند. افزودن مقدار متعادلی از کاکائو  به رژیم غذایی، می‌تواند دستیابی به کاهش وزن را سریعتر پیش ببرد. البته که تحقیقات و آزمایشات بیشتری لازم می‌باشد تا نوع و مقدار دقیق کاکائو مشخص شود. اما در برخی از موارد تحقیقاتی این موضوع صحت داشته است.

کمک در بهبود دیابت نوع۲

مصرف درست و به اندازه کاکائو به دلیل دارا بودن فلاوانول در دانه‌های پرخاصیت این میوه، قادر است عمل جذب کربوهیدرات در روده را کاهش دهد. به دنبال آن ترشح انسولین بهبود بخشیده و التهاب را کاهش می‌دهد. پس حتما نوع کم شیرین‌ کاکائو را به اندازه مصرف کنید. و به خاطر داشته باشید که زیاده روی در خوردن کاکائو، خود باعث دیابت نوع ۲ می‌شود.

محافظت در برابر برخی از سرطان‌ها

دانه کاکائو بیشترین غلت فلاوانول را در بین موادغذایی مشابه دارد. همین ماده موجب حفاظت از بدن در برابر برخی از انواع سرطان‌ها می‌شود. همچنین خواص آنتی اکسیدانی کاکائو، در جلوگیری از شیوع رادیکال‌های آزاد، به اثبات رسیده است.

پرخاصیت برای داشتن پوستی سالم

خواص دانه کاکائو برای ترمیم و بازسازی پوست بی‌نظیر است. آنتی اکسیدهای موجود در کاکائو، پوست آسیب دیده در برابر اشعه ماورابنفش خورشید و دیگر عوامل محیطی را محافظت کرده و به ترمیم بافت آن کمک می‌کنند. ماده‎ی موثر در برابر تاثیرات اشعه یو وی خورشید، تئوبرومین می‌باشد که با افزیش جریان خون در سطح پوست، از خشکی آن جلوگیری می‌کند. تئوبرومین یکی از ترکیبات مفید موجود در دانه کاکائو است.

ماده مهم دیگر امگا۶ است. که تاثیرات بسیاری در بهبود سطح سلولی پوست دارد. این تاثیرات برای داشتن پوستی درخشان‌ و جوان‌تر کاربرد دارد. همچنین حجم زیادی از ویتامین E برای تولید کلاژن پوست نیز در کاکائو وجود دارد.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید