جو بایدن به شاه عربستان درباره ایران تضمین داد

    کد خبر :886871
جو بایدن به شاه عربستان درباره ایران تضمین داد

رئیس‌جمهور آمریکا و شاه سعودی طی تماس تلفنی بر لزوم حمایت‌های واشنگتن از ریاض در برابر عملیات‌های نیروهای یمنی و همچنین برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی گفتگو کرد.

کاخ سفید طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: «بایدن در مورد تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه متقابل، از جمله حملات حوثی‌ها علیه اهدافی در عربستان با ملک سلمان گفتگو کرد».

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور (بایدن) بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از عربستان سعودی در دفاع از مردم و سرزمینش در برابر این حملات و حمایت کامل از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن تاکید کرد».

بر این اساس، بایدن همچنین تعهد خود را به تضمین این که ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح اتمی دست یابد تکرار کرد و پادشاه سعودی را در جریان مذاکرات چندجانبه وین قرار داد.

کاخ سفید توضیح داد که این دو نفر در مورد مسائل مربوط به منطقه غرب آسیا و اروپا گفتگو و توافق کردند که تیم‌های آنها در هفته‌ها و ماه‌های آینده از نزدیک با یکدیگر هماهنگ باشند.

بایدن و سلمان بن عبدالعزیز همچنین بر تعهد ایالات متحده و عربستان سعودی به تضمین ثبات عرضه جهانی انرژی تاکید کردند.

شبکه «العربیه» نیز گزارش داد که شاه سعودی به رئیس‌جمهور آمریکا درباره حمایت ریاض از تلاش‌های واشنگتن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی اطمینان داد.

بر این اساس، وی ضمن قدردانی از تعهد آمریکا به حفاظت از عربستان سعودی، بر اهمیت تقویت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

دور هشتم مذاکرات وین از روز گذشته (سه‌شنبه) با برگزاری جلسه دوجانبه بین علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد. علی باقری روز سه‌شنبه برای شرکت در این گفت‌وگوها در رأس هیأتی وارد وین شده بود.

به گزارش فارس، روز گذشته یک رسانه آمریکایی گزارش داد چین و روسیه در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، آمریکا را برای پذیرش مطالبات ایران تحت فشار قرار داده‌اند

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید