جنرال موتورز به دنبال دستیار دیجیتالی مشابه ChatGPT برای محصولات خود

    کد خبر :981730
جنرال موتورز

شرکت جنرال موتورز در حال کار بر روی یک دستیار دیجیتال داخلی خودرو بر اساس همان مدل‌های یادگیری ماشینی است که ChatGPT استفاده می‌کند. اخبار مربوط به توسعه اولین بار در اوایل این هفته توسط Semafor گزارش شد و جنرال موتورز بعداً تأیید را با رویترز به اشتراک گذاشت.

بازتاب-اسکات میل، یکی از مدیران ارشد جنرال موتورز به این رسانه گفته: “ChatGPT در همه چیز خواهد بود.”

در میان سایر موارد، این خودروساز دستیار دیجیتالی را در نظر می‌گیرد که از رانندگان در شرایطی پشتیبانی می‌کند که ممکن است در گذشته به دفترچه راهنمای خودرو نیاز داشتند. به عنوان مثال، دستیار می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه تایر خودروی خود را در صورت پنچر شدن، تعویض کنید. همچنین می‌تواند ویژگی‌های یکپارچه‌سازی و زمان‌بندی را با دستگاه‌های دیگر، از جمله درب بازکن گاراژ، ارائه دهد.

جنرال موتورز

یکی از سخنگویان جنرال موتورز به رویترز گفت: «این تغییر فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل فرمان‌های صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آینده‌شان در مجموع در زمینه فناوری‌های نوظهور بسیار تواناتر و تازه‌تر باشند».

به گفته Semafor، دستیار دیجیتالی متفاوت از سایر چت بات مانند Bing Chat عمل می‌کند. گزارش شده است که جنرال موتورز در حال کار بر روی افزودن یک “لایه مخصوص خودرو” در بالای مدل‎های زبان بزرگی است که ChatGPT از آن بهره می‌گیرد. این تلاش بخشی از همکاری گسترده‌تر بین این خودروساز و مایکروسافت است. در سال 2019، این دو با یکدیگر همکاری کردند تا روی وسایل نقلیه خودران کار کنند. مایکروسافت تنها ارائه‌دهنده ابر OpenAI است، به این معنی که دستیار GM در خودرو تقریباً به طور قطع روی Azure اجرا خواهد شد. جنرال موتورز به Semafor نگفته که آیا هنوز نامی برای این نرم افزار دارد یا نه، و همچنین تاریخ ارائه احتمالی آن مشخص نیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید