تولید نخستین موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون تایید شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
    کد خبر :215064

نخستین موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون (Harley-Davidson) در آینده‌ای نزدیک تولید می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت های این موتور سیکلت برقی آمریکایی آشنا شوید.

هارلی دیویدسون یک سازنده بسیار معروف موتور سیکلت های آمریکایی است که موفق شده طرفداران پر و پا قرصی را در سراسر جهان پیدا کند. 4 سال پس از آن که هارلی دیویدسون از پروژه LiveWire خود که یک موتور تمام الکتریکی پیش تولیدی بود (و در سری فیلم‌های Avengers نیز مورد استفاده قرار گرفت)، این شرکت سرانجام تایید کرده است که فاصله زیادی با تولید نخستین موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون نداریم.

مسیو اس لواتیک مدیرعامل این کمپانی آمریکایی طی یک رویداد خبری مربوط به اعلام درآمدهای هارلی دیویدسون، اعلام کرد که پروژه‌ LiveWire یک پروژه فعال بوده و آن‌ها در حال آماده سازیش هستند تا کمتر از 18 ماه دیگر آن را وارد فاز تجاری سازی کنند. البته این کمپانی به طور مشخصی عنوان نکرده که نخستین موتور سیکلت برقی هارلی دیویدسون مبتنی بر پلتفرم پروژه LiveWire تولید خواهد شد یا به طور کلی یک پلتفرم جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آن‌ها حتی نام موتور سیکلت الکتریکی خود را نیز افشا نکرده‌اند.


مشخصات موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون

اگر این موتور دقیقا مشابه پروژه لایو وایر باشد، از محدوده پیمایش 80 کیلومتری برخوردار بوده و می‌تواند تنها در 4 ثانیه به شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت برسد. هنوز هیچ مشخصات فنی از موتور سیکلت الکتریکی هارلی دیویدسون در دست نیست، بنابراین ما با ظرفیت‌های آن به هیچ عنوان آشنا نیستیم.

هرچند این خبر ناقص است، اما طرفداران این کمپانی موتورسازی آمریکایی حالا دیگر مطمئن شده‌اند که تا چندی دیگر می‌توانند یک موتور با برند محبوب خود همراه با سوخت دوست‌دار محیط زیست سوار شوند. هارلی دیویدسون متعهد به اضافه کردن مدل‌های تمام الکتریکی به مجموعه خود است. یکی دیگر از مدیران این شرکت اعلام کرده است که هارلی دیویدسون طی سالیان آینده سرمایه‌ای بالغ بر 25 الی 50 میلیون دلار را برای پیشرفت تکنولوژی موتور سیکلت برقی هزینه خواهد کرد. آن‌ها می‌خواهند یک رهبر برای بازار موتورهای برقی باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید