وسپا از موتورالکتریکی جدید خود رونمایی کرد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۲۲:۲۹
    کد خبر :860568

خودروها و دیگر وسایل نقلیه الکتریکی روز به روز در حال گسترش هستند و در این میان ممکن است برخی از شرکت‎ها نیز دست به خلاقیت زده و محصولاتی را معرفی کنند که جذابیت‎های دو چندانی برای مشتریان دارند. خودروی وسپای الکتریکی که ساخت یک شرکت هندی است، با ویژگی‎های جذاب خود می‎تواند گزینه‎ای بسیار هیجان‎انگیز باشد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_خودروهای الکتریکی این روزها کم‌کم در حال باز کردن جای خود در بین گزینه‎های مشتریان در بیشتر کشورها هستند و دیگر از خودروهایی نمایشی و به ظاهر اسباب‎‌بازی خارج شده‎اند. در واقع پس از ورودی قدرتمند شرکت‎هایی مانند تسلا موتورز بود که دنیا متوجه شد دیگر زمان آن رسیده که به پیشرانه‎های الکتریکی به صورت کاملاً جدی و یک گزینه عالی برای رقابت با موتورهای محرک با سوخت‎های فسیلی بنگریم.

در کنار خودروها، موتورسیکلت‎های الکتریکی نیز از ابزارهایی هستند که اگرچه زمان زیادی از ورود آنها به بازار می‎گذرد ولی همچنان جای پیشرفت بسیار دارند. به تازگی استارت‎آپی هندی یک نمونه موتور سیکلت در کلاس وسپا ولی با پیشران الکتریکی و قابلیت‎های جالب توجه تولید کرده که در عین حال قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

استارت‎آپ PURE که در شهر حیدرآباد هند به ثبت رسیده به تازگی از اسکوتر الکتریکی خود موسوم به EPluto 7G رونمایی کرده که محصولی بسیار مناسب برای کاربری درون شهری، کم مصرف و در عین حال خاطره‎انگیز است.

PURE در ساخت این موتورسیکلت از طرح وسپای قدیمی الگو گرفته که در هندوستان بسیار پرطرفدار بوده و با نام Bajaj Chetak توسط مردم این کشور یاد می‎شود. در عین حال افرادی که تخصص بیشتری در زمینه خودروشناسی و تاریخچه این مدل موتورسیکلت‎ها دارند نیز مسلماً با دید آن به یاد Vespa Notte 125 می‎افتند که در ظاهر تفاوت خاصی با آن نداشته و تنها چراغ‎های گرد LED و آینه‎های آن اندکی با مدل قدیمی متفاوت است.

در بخش فنی اما PURE از یک موتور الکتریکی 2200 وات استفاده نموده که ادعا می‎شود با یک بار شارژ کامل باتری توانایی طی طریق تا 120 کیلومتر را دارد. این باتری قابل حمل با ولتاژ نامی 60 ولت و ظرفیت 2.5 کیلو وات ساعت قابلیت جابجایی داشته و می‎تواند حتی برای شارژ به محلی غیر از گاراژ منزل شما نیز جابجا شود. شارژ کامل آن نیز طبق اعلام شرکت سازنده 4 ساعت به طول می‎انجامد.

 حداکثر سرعت موتورسیکلت نیز 60 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. همچنین برای رسیدن به سرعت 40 کیلومتر بر ساعت موتور زمان 5 ثانیه لازم است. طبق اعلام شرکت سازنده، برخلاف بسیاری از موتورسیکلت‎های الکتریکی موجود در بازار، در این وسپا امکان نشستن دو نفر روی صندلی به صورت همزمان وجود دارد و هیچ فشار یا آسیبی به موتور دستگاه وارد نمی‎شود.

شرکت سازنده سیستم ضد سرقت ویژه Smart Lock و ترمزهای دیسکی را برای EPluti 7G در نظر گرفته و روی دوشاخه فرمان آن از یک نمایشگر LCD با اندازه 5 اینچ برای نمایش سرعت، شارژ باتری، مسافت پیموده شده نصب نموده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید