یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد

توجه به بهره‌برداری از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق تهران

    کد خبر :449504

عضو شورای شهر تهران درباره توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و لزوم اجرای مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

مجید فراهانی در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری که متن آن را در اختیار هیات رییسه و خبرنگاران قرار داد، با اشاره به توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق، گفت: فراهم کردن اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران از جمله تکالیف لازم الاجرا برای کلیه سطوح اجرایی در واحدهای اجرایی شهرداری تهران است. متاسفانه علی‌رغم مصوبه الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن جایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ ، شاهد عدم اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

وی ادامه‌ داد: اهمیت این پایگاه‌ها و لزوم بهره گیری از آنها در بحران‌های شهر تهران همچون زلزله و … بر هیچ کسی پوشیده نیست و تأسف آور است که علی‌رغم دو تذکر بنده و تذکر دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته برخی از مدیران شهرداری پشتیبانی از تاب آوری شهر در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه را فدای نگاه محدود سازمانی خود و استفاده از این پایگاه‌ها در حوزه مأموریتی غیر از آن چه که مورد نظر شورای اسلامی شهر تهران بوده است می‌کنند. در حال‌ حاضر در آستانه سالگرد زلزله ملارد که تهران را متاثر از خود کرد، ما شاهد این موضوع هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد : اولا تعداد ۵۵ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش و شهرداری تهران قرار دارد و این سازمان علی‌رغم تکلیف کارگروه در اسفند ماه ۱۳۹۶ برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاه ها در سه بازه زمانی شش ماهه در جلسه معاونان شهرداری از اجرای این تکلیف و ارائه برنامه زمانی تخلیه و واگذاری پایگاه های پشتیبانی و مدیریت بحران خودداری کرده است.

فراهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: تعداد پنج پایگاه در اختیار سازمان فرهنگی ــ هنری شهرداری تهران نیز اقدام شایسته‌ای برای تخلیه و واگذاری به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام نداده اند. متاسفانه یک پایگاه پیش از تحویل قطعی در شهرداری منطقه چهار در اختیار یک بهره‌بردار قرار گرفته است که هم اکنون از این پایگاه با تغییر کاربری در حال‌ بهره‌برداری اقتصادی هستند. از سوی دیگر متاسفانه هشت پایگاه در مناطق ۱۲،۱۳، ۲۰ و ۳ یا از سوی مناطق رأسا در فعالیت‌های اجتماعی‌ ــ فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به بهره‌بردار واگذار شده و اقدام لازم برای واگذاری به سازمان مدیریت بحران از سوی این مناطق صورت نگرفته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی اضافه کرد: جمع تعداد ۶۹ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در مسیر اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از سوی واحدهای اجرایی مختلف شهرداری تهران به بهانه های مختلف به سازمان مدیریت بحران تهران واگذار نشده است. بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند “۳” ماده “۸۰” قانون شوراهای اسلامی کشور درباره توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران تذکر می‌دهم. امیدوارم با اقدام به موقع موثر و اهتمام شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به تاب آوری تهران برای زندگی همه شهروندان باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید