تفاوت عجیب و غریب قیمت خودرو خارجی در ایران و گرجستان

    کد خبر :871218

 از جمله انتقادات جدی به صنعت خودروی داخلی و نیز قیمت خودروهای خارجی در بازار ایران، تفاوت بسیار زیاد قیمت خودرو در ایران و بازارهای جهانی است؛ موضوع مهمی که به تازگی و در یک مقایسه قیمتی با یکی از کشورهای منطقه قفقاز دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

«بازتاب»؛ به رغم همه تلاش هایی که مدیران داخلی در حوزه صنعت خودرو برای ساماندهی بازار خودرو نیز تعادل بخشی به قیمت ها می کنند، بررسی ها نشان می دهد که قیمت خودرو در بازار ایران و در قیاس با بسیاری از بازارهای جهانی به ویژه کشورهای همسایه اصلاً شرایط مناسبی ندارد.

به عبارت دیگر شهروندان ایرانی در سایه مسائلی نظیر ممنوعیت واردات خودرو و نیز تحریم های اقتصادی ناگزیر هستند خودروهای ساخت داخل را علی رغم تفاوت محسوس کیفیت با نمونه های مشابه خارجی با قیمت بسیار زیاد خریداری و استفاده کنند و نیز از سوی دیگر ناگزیر هستند خودروهای خارجی را نیز چندین برابر قیمت واقعی آنها خریداری کنند!

در همین زمینه به تازگی در شبکه های اجتماعی، مقایسه ای بین قیمت خودروهای خارجی در ایران و کشور گرجستان انجام داده است، که اشاره به آن خالی از لطف نیست و حاوی سخن های ناگفته بسیاری است.

مستند به این گزارش تفاوت تعدادی از خودروهای خارجی در ایران و گرجستان به شرح زیر است:

نوع خودرو قیمت ایران قیمت گرجستان
بنز E350 مدل ۲۰۱۱ ۲/۵ میلیارد تومان ۳۴۵ میلیون تومان
نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۸ ۱/۹ میلیارد تومان ۲۸۵ میلیون تومان
تویوتا کمری مدل ۲۰۱۵ ۱/۵ میلیارد تومان ۳۰۰ میلیون تومان
کیا اپتیما مدل ۲۰۱۴ ۱/۲ میلیارد تومان ۲۰۷ میلیون تومان

همانطور که مشاهده می کنید در بسیاری از نمونه های اشاره شده قیمت خودرو در ایران چیزی حدود 8 تا 10 برابر قیمت واقعی است و این در حالی است که شهروندان ایران با قیمت های واقعی خودروهای باکیفیت خارجی حتی قادر به خرید خودروی داخلی نیز نیستند و برای خرید یک خودروی داخلی تولید کارخانه باید در قرعه کشی هایی شرکت کنند که میلیون ها نفر شهروند دیگر هم پای آنها برای برنده شدن در قرعه کشی در حال رقابت هستند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید