تعلل کمیته ملی المپیک در خصوص انتخاب کمیته نظارت/ تایید نهادهای نظارتی به حذف دو کارشناس؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۶
    کد خبر :190021

با وجود اینکه ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات کمیته ملی المپیک روز جمعه به پایان می‌رسد هنوز کمیته نظارت بر انتخابات مشخص نشده است.

در حالی که طبق آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک قرار بود همزمان با آغاز ثبت‌نام از نامزدها، کمیته 5 نفره نظارت بر انتخابات معرفی شود، 2 عضو این کمیته مشخص نشدند.

در حالی که اعلام شده بود انتخاب این 2 عضو روز شنبه در دستور کار اعضای هیات اجرایی قرار می‌گیرد، اما بازهم این اتفاق رخ نداد تا شائبه و سوالات در خصوص تخلفات انتخابات بیشتر شود.

سوالاتی از این قبیل که چرا کمیته ملی المپیک در خصوص انتخاب کمیته نظارت تعلل می‌کند؟ چرا اصلا همه اعضای این کمیته را افرادی از داخل کمیته ملی المپیک تشکیل می‌دهند؟ نظارت خودی ها بر خودی ها چه خروجی خاصی خواهد داشت؟ آیا می توان انتظار داشت که اعضای نظارت در صورت بروز تخلف خودی ها، با آن برخورد کرده و تخلف خودی ها را عیان کنند؟

ابهام دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که البته هنوز به رسمی تایید نشده و صحت و سقم آن نیز مشخص نیست. اینکه برخی از نفرات با مشکلات قانونی روبرو هستند و مجوز حضور در انتخابات با هر عنوانی را ندارند. پیش از این شایعاتی در خصوص نامه یکی از نهادهای نظارتی به کمیته ملی المپیک در خصوص حذف 2 کارشناس خبره مطرح شد مبنی بر اینکه یکی پاسپورت آمریکایی دارد و دیگری به تخلفات گسترده محکوم شده، اما کمیته ملی المپیک هیچ پاسخی در این خصوص نداد تا سوالات بیشتری در اذهان مطرح شود.

سوال اول اینکه، اگر یکی از اعضای کارشناسان خبره پاسپورت آمریکایی دارد، چرا کمیته ملی المپیک چنین شخصی را به عنوان کارشناس خبره معرفی کرده است؟ اگر عضو دیگر محکوم به تخلفات گسترده است، در صورتی که کمیته از این جریانات با خبر بوده، چرا این شخص را انتخاب کرده و اگر در جریان نبوده چطور هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است؟ آیا دلیل عدم واکنش به این موضوع این است که کمیته منتظر است تا زمان ثبت‌نام از نامزدها به پایان برسد تا اشخاص جدید شانس ورود به انتخابات را نداشته باشند؟

به گزارش فارس، اگرچه هنوز مشخص نیست 2 کارشناسی که در خصوص آنها ابهاماتی مطرح شده قصد نامزدی دارند یا خیر، اما کمیته ملی المپیک نیز درباره این شائبه‌ها اظهارنظر رسمی نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید