تعرفه اینترنت تا پایان تابستان امسال اصلاح و رقابتی می‌شود

  • آرشیو
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۹:۱۳
    کد خبر :329852

تعرفه اینترنت تا پایان تابستان امسال اصلاح می‌شود. فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات از آزادسازی نرخ اینترنت و رقابتی کردن این بخش با کمک اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اصلاح تعرفه اینترنت از پایان تابستان 1397 خبر داد و گفت هدف از تغییر این تعرفه‌ها، آزادسازی نرخ‌ها و رقابتی کردن این بخش خواهد بود. وی افزود در جلسه‌هایی که با اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت برگزار کردیم، از نظرها و پیشنهادهای آن‌ها برای اجرای این تصمیم و اصلاح تعرفه اینترنت استفاده کردیم.

فلاح جوشقانی بیان کرد اپراتورهای ارتباطی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نظرسنجی اصلاح تعرفه اینترنت شرکت کرده‌اند. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد بحث ما در حوزه اصلاح نرخ اینترنت، آزادسازی قیمت‌ها در بخش خرده فروشی و ارائه خدمات به مشترکان نهایی است و امیدواریم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا پایان تابستان امسال این پیشنهاد را تصویب کند.

اپراتورها خودشان تعرفه اینترنت را مشخص می‌کنند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد که با آزادسازی تعرفه اینترنت ، اپراتورها به این سمت می‌روند تا در یک فضای رقابتی، خودشان برای مشترکان کم مصرف و پرمصرف تعرفه مشخص کنند. به گفته فلاح جوشقانی، در حال حاضر پیش نویس این اصلاحیه بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته و اپراتورها تا دو هفته مهلت دارند تا نظرها و پیشنهادهای خود را نسبت به این اصلاحیه به رگولاتوری اعلام کنند و البته این مهلت دو هفته‌ای رو به اتمام است و روزهای آخر خود را می‌گذارند. انتظار می‌رود حداکثر تا دو ماه آینده به یک جمع‌بندی در این حوزه برسیم و با توجه به رقابتی بودن فضا و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، احتمالا این مصوبه تا پایان تابستان در کمیسیون تنظیم مقررات نهایی خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد آزادسازی تعرفه اینترنت به معنای رهاسازی آن نیست و برای این که موضوع دامپینگ پیش نیاید، به ویژه برای اپراتورهایی که سهم بالایی از بازار دارند شرایطی را تعیین و محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا مشکلی در بازار رقابتی به وجود نیاید. همچنین در بخش هزینه خدمات زیرساخت ارتباطی کشور نیز موضوع کاهش تعرفه‌ها در دست بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید