معاون وزیر ارتباطات:

سیاستی برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم

    کد خبر :602046

معاون وزیر ارتباطات گفت: فعلاً سیاستی برای افزایش قیمت اینترنت نداریم و پیشنهادی در این باره به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نبرده ایم.

حسین فلاح جوشقانی در مورد درخواست شرکت‌های اینترنتی برای افزایش نرخ اینترنت با توجه به افزایش نرخ ارز، گفت: ما جدولی را بر اساس پارامترهای اقتصادی و کیفی در خصوص تحلیل تعرفه اینترنت تهیه کرده و به تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، نامه دادیم تا نظرات خود و تحلیل‌های شان را در مورد تعرفه گذاری به ما ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تنها دو شرکت این تحلیل‌ها را به ما ارائه داده‌اند افزود: اگر اطلاعاتی به ما بدهند ما آن را بررسی می‌کنیم و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از آن دفاع خواهیم کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: فعلاً اطلاعات مناسبی که بتوان بر اساس آن برای افزایش تعرفه اینترنت تصمیم گرفت نداریم. مگر آنکه اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت اطلاعات مورد نیاز و تحلیل درستی از شرایط اقتصادی شان را برای این درخواست به ما ارائه دهند.

فلاح جوشقانی گفت: البته سیاست ما این است که به سمتی برویم که هزینه‌های اپراتورها کاهش یابد؛ راهکارهای مختلفی می‌توان برای آن اجرا کرد. برای مثال یکی از راهکارها می‌تواند کاهش قیمت پهنای باند و شبکه انتقال باشد که البته آن هم نیازمند تحلیل اقتصادی و اطلاعاتی است که اپراتورها باید به ما ارائه دهند.

به گزارش مهر ،معاون وزیر ارتباطات افزود: قطعاً با این دلیل کلی که قیمت دلار افزایش یافته است نمی‌توان قیمت اینترنت را افزایش داد. اپراتورها باید به ما بگویند که موضوعاتی اینچنینی چقدر روی هزینه شبکه تاثیر گذاشته و یا اینکه هزینه تجهیزات شبکه تا چه حد بالا رفته و چه میزان تاثیر روی هزینه‌های توسعه شبکه داشته است.

وی گفت: این درخواست نیازمند مستنداتی است و تاکنون دو شرکت مستندات خود را در خصوص این درخواست، ارائه کرده‌اند که این موضوع در معاونت اقتصادی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در دست بررسی است. اما اطلاعات جامعی که ما را به قطعیت برای تغییر قیمت در این حوزه برساند، نداریم و تاکنون پیشنهادی در این باره به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نبرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید