تسلا به پرداخت بیش از ۲۳۰ هزار دلار به مالک چینی مدل S محکوم شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۸
    کد خبر :852235
تسلا به پرداخت بیش از ۲۳۰ هزار دلار به مالک چینی مدل S محکوم شد

دادگاهی در چین، شرکت خودروسازی تسلا را به پرداخت بیش از ۲۳۰ هزار دلار به مالک تسلا مدل S محکوم کرد و تسلا در مقابل، از این فرد به دلیل تهمت شکایت کرده است.

مالک چینی خودروی الکتریکی دست دوم تسلا مدل S با موفقیت از خودروساز برقی آمریکایی شکایت کرد و این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار داد. به گزارش Carscoops به نقل از الجزیره، دادگاهی در پکن به این نتیجه رسید که تسلا وضعیت خودروی مدل S دست دوم را که توسط هان چائو به مبلغ ۳۷۹,۷۰۰ یوان (۵۸,۷۰۰ دلار) خریداری شده بود، اشتباه بیان کرده است.

تحقیقات نشان داد که این خودرو قبل از فروش به هان و پس از تصادف، تعمیرات اساسی را پشت سر گذاشته است. دادگاه به تسلا دستور داد هزینه خودرو را پس بدهد و خسارت سه برابر قیمت خرید را بپردازد و در نتیجه مجموع پرداختی آن از ۱٫۵ میلیون یوان (۲۳۲,۶۰۰ دلار) فراتر می‌رود.

ژانگ شیائولینگ، شریک شرکت حقوقی هائودونگ، در این زمینه گفت:

این حکم می‌تواند نقطه عطفی در حمایت از حقوق مصرف‌کننده در برابر شرکت‌های بزرگ تلقی شود. این مورد ممکن است اعتماد مصرف‌کنندگان را که با وضعیت مشابه رو‌به‌رو هستند، افزایش بدهد و احتمالاً پیروان بیشتری به همراه خواهد داشت.

به گزارش زومیت، با وجود حکم دادگاه، نبرد چائو و تسلا هنوز به پایان نرسیده است. پس از آن‌که چائو در حساب ویبو خود تسلا را به دروغ‌گویی متهم کرد، خودروساز آمریکایی از او به خاطر آسیب زدن به دو خودرو و تهمت علیه شرکت شکایت کرد. چائو ادعا می‌کند که تسلا بیش از ۵٫۸۵ میلیون یوان (۹۰۷ هزار دلار) غرامت از او می‌خواهد و از دادگاه خواسته دارایی‌های او را مسدود کند.

چائو پس از آن‌که شرکت آمریکایی او را به‌عنوان سازمان‌دهنده اعتراض در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی کرد، تسلا را تحت پیگرد قانونی قرار داد. در این نمایشگاه، زنی با داد و فریاد شروع به شکایت از تسلا به دلیل رسیدگی نکردن به شکایتش درباره‌ی تسلا مدل ۳ کرد و ویدیوی این صحنه به یکی از پربازدیدترین محتواها در شبکه‌های مجازی تبدیل شد.

هان چائو در حساب ویبوی خود نوشت:

یک مدیر واقعی هیچ‌گاه از بی‌عدالتی یا رقابت وحشتناک مرعوب نمی‌شود؛ مهم نیست چقدر پرزرق‌وبرق و قوی به نظر برسد. کار درست همیشه درست و کار اشتباه همیشه اشتباه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید