ترخیص ۴۷ هزار گوسفند اروپایی با وجود کمبود کامیون

    کد خبر :509422
ترخیص ۴۷ هزار گوسفند اروپایی

مدیر کل گمرک چابهار با بیان اینکه، فرایند ترخیص محموله گوسفند وارداتی از اروپا در حال انجام است، گفت: طی دو تا سه روز آینده محموله ۴۷ هزار راس گوسفند به طور کامل از گمرک خارج می‌شود.

طی هفته های اخیر شاهد شکل گیری صفهای گسترده مقابل فروشگاههای زنجیره ای برای تهیه گوشت قرمز گرم و منجمد بوده ایم. بررسی‌ها نشان میدهد نیاز بازار یک ساله ایران به گوشت قرمز حدود 1 میلیون تن است که نزدیک به 270 هزار تن آن بایستی از طریق واردات تامین شود. براورد ارز مورد نیاز برای تامین این حجم از گوشت قرمز بالغ بر 1.6 میلیارد دلار است. متاسفانه به دلیل کاهش تولید گوشت قرمز تولید داخل بازار با کاهش عرضه مواجه شد و همین موضوع افزایش شدید قیمتها را در بازار گوشت قرمز بدنبال داشت.

گفتنی است، اخیرا یک محموله وارداتی شامل 47 هزار راس گوسفند از اروپا به منطقه آزاد چابهار رسیده که پیگیری ها نشان می‌دهد مراحل ترخیص این محموله به سرعت در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، عزیز شمس مدیر کل گمرک چابهار با بیان اینکه، تا کنون حدود 20 هزار راس از محموله وارداتی گوسفند اروپایی ترخیص شده است، گفت: فرایند تشریفات گمرکی محموله 47 هزار راس گوسفند وارداتی به بندر چابهار به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان صاحب کالا کلیه عوارض مربوط به این محموله را پرداخت کرده، گفت: گمرک همکاری لازم را برای ترخیص سریع تر این محموله انجام داده و امیدواریم طی دو تا سه روز آینده کل محموله مذکور ترخیص شود.

به گفته مدیر کل گمرک چابهار، با توجه به حجم انبوه واردات دام زنده، تاحدودی با کاهش کامیون جهت بارگیری و حمل کامل این محموله مواجه شده ایم، گفت: همین موضوع منجر شده تا خروج محموله های مروبط به خودروسازان با تاخیر مواجه شود.

شمس همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت دپو قطعات خودرو در چابهار، گفت: تاکنون از 3هزار کانتینر دپو شده در بندر چابهار متعلق به 2 خودروساز بزرگ کشور، با پیگیریهای انجام شده حدود 2هزار کانتینر ترخیص شده است و مابقی نیز در فروردین ماه سال بعد ترخیص می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید