ترامپ به دلیل حمله به سوریه دادگاهی می شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۲۰
    کد خبر :13623

مدافعان حقوق بشر در آمریکا از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در رابطه با حمله به پایگاه «الشعیرات» سوریه به دادگاه شکایت کردند.

گروه موسوم به «پروژه دفاع از دموکراسی» پس از گذشت یک ماه از حمله موشکی ترامپ به پایگاه هوایی شعیرات سوریه، شکایت کرده است که کاخ سفید هنوز دلایل قانونی برای این اقدام خود را ارائه نکرده است.

به گفته این گروه حقوق بشری، حمله موشکی ترامپ به سوریه از هیچ یک از دلایل قانونی از جمله مجوز کنگره، تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد و ضرورت دفاع از کشور برخوردار نبوده است.

«جاستین فلورنس» یکی از رهبران این گروه می گوید: «ممکن است برخی کشورها جنگی که رهبرانشان بدون ارائه دلایل قانونی به راه می اندازند را تحمل کنند اما ما نباید چنین رفتاری داشته باشیم.»

در شکایت نامه این گروه آمده است: «ما باید بپذیریم که قانون اساسی، توانایی اجرایی دولت برای حمله به کشور دیگر را محدود کرده است.»

گروه موسوم به «پروژه دفاع از دموکراسی» یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی است که هدف خود را مقابله با قانون شکنی های رئیس جمهور و دولت آمریکا می داند. به این ترتیب ترامپ باید در دادگاه به خاطر حمله به سوریه پاسخگو باشد.

ترامپ در توضیح دلایل حمله موشکی به سوریه ادعا کرده بود که می خواسته از استفاده مقامات سوریه از سلاح شیمیایی جلوگیری کند.

آمریکا بدون ارائه شواهد ضروری برای مقصر بودن ارتش سوریه در حملات شیمیایی، روز هفتم آوریل به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه حمله موشکی انجام داد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید