ترامپ اخراج تیلرسون را تکذیب کرد

    کد خبر :162914

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی اخراج وزیر خارجه خود را تکذیب کرد و نوشت: با وجود اختلافاتی که در موضوعات خاص داریم، او از سمت خود کنار نمی رود.

ترامپ تاکید کرد که با وجود اختلافاتی که میان آن دو وجود دارد، تیلرسون از سمت خود کنار نخواهد رفت.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: رسانه ها گمانه زنی می کنند که من رکس تیلرسون را اخراج کرده ام یا اینکه او به زودی کنار خواهد رفت – اینها اخبار جعلی است!

به گزارش اقتصاد آنلاین وی افزود: تیلرسون کنار نمی رود و ما با وجود اختلافاتی که در موضوعات خاص داریم (تصمیم نهایی با من است) به خوبی با هم کار می کنیم و آمریکا دوباره مورد احترام است.

پیشتر برخی رسانه های آمریکایی از برنامه ترامپ برای اخراج تیلرسون به دلیل اختلافاتی میان آن ها خبر داده بودند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه نوشت، احتمال می رود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از کابینه دونالد ترامپ خارج شود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز پنجشنبه به نقل از مقام های کاخ سفید از طرحی برای اخراج تیلرسون و معرفی «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا به عنوان جانشین وی در چند هفته آتی خبر داد.

پیشتر نیز احتمال جایگزین شدن نیکی هیلی سفیر کنونی آمریکا در سازمان ملل با تیلرسون وجود داشت که با حضور هیلی در کنار تیلرسون در کمیسیون مشترک نظارت بر برجام در وین پایتخت اتریش تقویت شد.

ترامپ و تیلرسون در مسائلی نظیر سیاست آمریکا در قبال ایران و کره شمالی و همچنین پیرامون اختلافات کشورهای عرب با هم اختلاف نظر دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید