تراشه‌های مغزی نورالینک در راهند/ ادعای ایلان ماسک برای درمان چاقی

    کد خبر :905511

ایلان ماسک مدعی شده که تراشه‌های مغزی نورالینک می‌توانند مانع از چاقی افراد شوند. ادعایی که بر اساس اعلام کارشناسان آنقدر هم که به نظر می‌رسد دور از دسترس نیست.

بازتاب -ظاهراً قرار است تراشه‌های مغزی ایلان ماسک به زودی و با پیشرفته‌ترین فناوری برای مقابله با چاقی و درمان بیماری‌های دیگر به کار گرفته شوند. تراشه‌های مغزی ایلان ماسک در عرض چند سال آینده با هدف کمک به بیماران ضربه مغزی و درمان چاقی رسما به کار گرفته خواهند شد. ثروتمندترین فرد جهان اخیراً مدعی شده که تا دستیابی به فناوری تراشه‌های مغزی که در درمان چاقی کاربرد دارند تنها ۵ سال فاصله داریم.

بنیانگذار و رئیس تسلا گفته که استارتاپ Neuralink او که بر توسعه توانایی‌های مغز انسان با هوش مصنوعی تمرکز دارد می‌تواند به کامپیوتر اجازه دهد تا مستقیما با مغز ارتباط برقرار کرده و فعالیت آن را تحریک کند. اگرچه ایده مطرح شده توسط ماسک در مورد کمک به لاغری کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما به گفته متخصصان این درمان از نظر تئوریک امکان‌پذیر است

به نظر می‌آید تراشه‌های Neuralink توانایی خاصی برای هدف قراردادن بخش‌های خاصی از مغز و تحت کنترل گرفتن ناحیه هیپوتالاموس دارد که مستقیماً مسئول اشتها است. در حال حاضر، Neuralink هنوز در اوایل مسیر توسعه است و آزمایشات انسانی آن آغاز نشده اما شرکت پیش از این آن را روی میمون‌ها آزمایش کرده است. ماسک اما می‌گوید که فاصله ما با این فناوری ممکن است کمتر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد. ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت فناوری عصبی قصد دارد تا سال آینده تراشه‌های مغزی را برای اولین بار در بدن انسان قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید