تحویل ماهانه ١٠ میلیون دوز واکسن پاستور از آذرماه

    کد خبر :850787
تحویل ماهانه ١٠ میلیون دوز واکسن پاستور از آذرماه

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در تلاش هستیم که از آذر امسال ١٠ میلیون دوز واکسن پاستوکووک را ماهانه تحویل وزارت بهداشت دهیم.

علیرضا ⁩بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به افزوده شدن واکسن پاستوکووک به سبد واکسیناسیون کشور اظهار کرد: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا، در کوبا با نام «سوبرانا» و در ایران به نام «پاستوکووک» شناخته می‌شود و نتایج مطالعات بینابینی فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن هفته آینده منتشر می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در چهار هفته آینده تا ١٠ آبان ماه محموله ۶ میلیون دوزی واکسن به طور کامل تحویل وزارت بهداشت خواهد شد. بخش اول شامل یک میلیون و ٢٠٠ هزار دوز واکسن را هفته گذشته تحویل دادیم و بخش دوم هفته آینده تحویل داده می‌شود و تا ١٠ آبان محموله به طور کامل تحویل داده خواهد شد.

بیگلری تاکید کرد: واکسن پاستوکووک اثربخشی خوبی درباره واریانت واکسن‌گریز دلتا دارد و در تلاش هستیم از آذرماه ١٠ میلیون دوز واکسن پاستوکووک را ماهانه تحویل وزارت بهداشت دهیم.

بیگدلی بیان کرد: ما ١٢٠ هزار دوز واکسن در ابتدا به شکل فیلینگ تولید کردیم و تحویل دادیم و برای تحویل واکسن ها اکنون از فناوری مشترک استفاده می کنیم. بخشی از کار در کوبا و بیش از ۵٠ درصد تولید شامل فرمولاسیون و فیلینگ واکسن در ایران انجام می شود.

وی گفت: در صورتی که خط تولید ما به طور کامل راه اندازی شود از آذر ماه می‌توانیم ۴ میلیون دوز به ظرفیت تولید اضافه کنیم و ماهانه ١٠ میلیون دوز تحویل دهیم.

رئیس انستیتو پاستور بیان کرد: واکسن پاستوکووک کونژوگه است و در برابر واریانت دلتا اثربخشی خوبی دارد. کارایی واکسن فایزر در برابر واریانت دلتا به نصف رسید. در حالی که واکسن پاستوکووک در برابر این واریانت که در ٧ استان مورد استفاده قرار گرفت، اثربخشی بالایی داشت. این یکی از ویژگی های ممتاز واکسن پاستوکووک است و از طرفی می توان از این واکسن در گروه‌های سنی زیر ١٨ سال هم استفاده کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بیگدلی با بیان اینکه واکسن پاستوکووک می‌تواند دوز یادآور یا سوم همه واکسن‌ها باشد، گفت: از واکسن پاستوکووک می‌توان برای یادآور سایر واکسن‌های دیگر استفاده کرد و این دوز کونژوگه نیست و از کم‌عارضه‌ترین واکسن‌هاست. همچنین واکسن پاستوکووک یک یادآور اختصاصی دارد و استفاده این واکسن در افرادی که سابقه ابتلا دارند، می تواند ایمنی خوبی ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید