به اعتقاد ایلان ماسک رکود اقتصادی امریکا تا یک سال دیگر ادامه دارد

    کد خبر :930747
ایلان ماسک

ایلان ماسک بار دیگر گفت که رکود اقتصادی آمریکا اجتناب ناپذیر است و تا یک سال و نیم آینده ادامه خواهد داشت، اما در عین حال، ثروتمندترین مرد جهان اضافه کرد که برخی از مشکلات اقتصاد کلان خود به خود حل خواهند شد.

بازتاب-ما دچار رکود خواهیم شد. ماسک که در جلسه سهامداران صحبت می‌کرد، گفت: “من فکر می‌کنم که این یک رکود نسبتا خفیف خواهد بود. حدس می‌زنم که این یک رکود خفیف برای 18 ماه یا چیزی نزدیک به آن است. این بهترین حدس من در حال حاضر خواهد بود.”

او بیانیه مشابهی را در ماه مه طی نشست All-In در میامی بیان کرد و خاطرنشان نمود که ایالات متحده احتمالاً در حال حاضر در رکودی است که احتمالاً تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت.

اما علی‌رغم پیش‌بینی‌ها از رکود اقتصادی قریب‌الوقوع، ماسک به عملکرد پیش‌بینی تسلا برای چند سال آینده نیز کاملاً خوش‌بین بود و به سهامداران گفت که انتظار “نیمه دوم رکورددار سال 2022” را داشته باشند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تسلا بتواند تا پایان دهه به 20 میلیون دستگاه خودرو برسد.

در این ماه، تسلا در مجموع از مرز 3 میلیون دستگاه فروخته شده عبور کرد. ماسک گفته که برای فروش 20 میلیون دستگاه خودرو تا پایان دهه به 12 کارخانه نیاز دارد که هر کدام تا 2 میلیون خودرو در سال تولید می‌کنند. تسلا در حال حاضر دارای شش کارخانه واقع در ایالات متحده، اروپا و چین است.

ماسک اضافه کرد که چشم انداز خوب تا حدودی به این دلیل است که تورم در این کشور در حال حاضر روی بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد، ممکن است شروع به کاهش کند. او کاهش سریع تورم را در آینده نزدیک پیش بینی کرده، هرچند تاکید نمود که این تنها فرض اوست و ممکن بوده شرایط همچنان تغییر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید