بن‌زاید: میان امارات و فرانسه درباره موضوعات منطقه توافق وجود دارد

    کد خبر :423523

وزیر خارجه امارات گفت که میان این کشور و فرانسه درباره موضوعات منطقه توافق وجود دارد.

به گزارش تسنیم، عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که میان امارات و فرانسه درباره موضوعات خاورمیانه و مبارزه با افراطی گری توافق وجود داشته و با پاریس برای توسعه کشورهای جهان سوم در آفریقا، شرق آسیا و آمریکای لاتین استفاده همکاری میکنیم.

وی افزود: بدون مقابله با گسترش افراطی گری و عدم همزیستی نمی توان بر تروریسم فائق آمد.

وزیر خارجه امارات در ادامه مدعی شد که ائتلاف متجاوز به یمن از همان روز اول در راستای احیای گفتگوی سیاسی در یمن تلاش می کرده است و تردیدی وجود ندارد که هرگونه راه حل باید بر پایه های سیاسی باشد.

وی همچنین تاکید کرد که از تلاش‌های سازمان ملل متحد در یمن حمایت کرده و معتقد است که فرستاده سازمان ملل در امور یمن تلاش های آشکاری را در حال انجام دادن بوده و موضوع یمن و هر موضوع دیگری در جهان باید از طریق میز مذاکرات حل شود.

بن زاید در ادامه ادعاهای خود گفت: اگر مداخله ایران در یمن نبود بحران این کشور مدت ها پیش و با تلفات کمتر و شرایط با ثبات تر در یمن حل می شد.

وی مدعی شد: سران ایران خدمت به ملت خود را در اولویت خود قرار نداده اند و اگر ایران به جای گسترش ناآرامی در منطقه بر توسعه و صلح و ثبات تمرکز کند می تواند شریکی در منطقه باشد و به شهروندان خود خدمت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید