فروش آیفون ۱۲ در فرانسه ممنوع شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
    کد خبر :1021023
فروش آیفون ۱۲ در فرانسه

مسئولان مخابراتی فرانسه اعلام کردند که فروش «آیفون ۱۲»، محصول شرکت اپل در این کشور به دلیل انتشار سطحی از امواج الکترومغناطیسی که فراتر از حد مجاز محسوب می‌شود، موقتا ممنوع شده است.

آژانس ملی فرکانس‌ها در فرانسه دلیل اتخاذ این تصمیم را تاثیر انتشار این امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن انسان عنوان کرده است. این در حالی است که تلفن‌های همراه مدل «آیفون ۱۲» اولین بار در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شدند.

مسئولان مخابراتی فرانسه همچنین از شرکت اپل خواسته‌اند که از «همه ابزارهای ممکن» برای اصلاح اختلال آن دسته از «آیفون‌های ۱۲» که به فروش رسیده‌اند استفاده کند. آژانس ملی فرکانس‌ها در فرانسه به شرکت اپل هشدار داده است که در صورت عدم اصلاح اختلال شناسایی شده این شرکت باید از همه مشتریان بخواهد که «آیفون‌های ۱۲» خود را بازگردانند.

ژان نوئل بارو، وزیر امور دیجیتال در دولت فرانسه گفته است که انتظار دارد شرکت اپل با «یک به روزرسانی ساده» نرم‌افزار «آیفون ۱۲» بتواند اختلال امواج الکترومغناظیسی را رفع کند.

مقام‌های فرانسه ۱۵ روز به شرکت اپل برای اصلاح اختلال «آیفون‌های ۱۲» مهلت داده‌اند.

بنا به اعلام آژانس ملی فرکانس‌ها در فرانسه آهنگ جذب ویژه «آیفون‌های ۱۲» بیش از حد مجاز ۱.۷۴ وات بر کیلوگرم است. آهنگ جذب ویژه نشان‌دهنده میزان جذب انرژی الکترومغناطیسی از سوی بدن انسان است و عدد آن برای تعیین سطح ایمنی گوشی‌ها اهمیت زیادی دارد.

شرکت اپل در واکنش به تصمیم مسئولان فرانسوی تاکید کرده است که «آیفون ۱۲» با معیارهای تعیین‌شده از سوی چند سازمان بین‌المللی مطابقت دارد. این شرکت در نظر دارد تصمیم آژانس ملی فرکانس‌ها در فرانسه را به چالش بکشد.

وزیر امور دیجیتال در دولت فرانسه هشدار داده که فراخوانی احتمالی گوشی‌های «آیفون ۱۲» ممکن است محدود به فرانسه نباشد و کل بازار اروپا را در بر بگیرد.

یورونیوز

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید