هشدار فرانسه به ایران در خصوص غزه

    کد خبر :1033610
فرانسه ایران غزه

فرانسه به ایران نسبت به تشدید درگیری غزه در سراسر منطقه هشدار داد.

«کاترین کولونا»، وزیر امور خارجه فرانسه ادعا کرد که او روز پنجشنبه به همتای ایرانی خود گفته است که اگر درگیری در غزه به سراسر منطقه گسترش یابد، تهران مسئولیت سنگینی بر عهده خواهد داشت.

به نقل از رویترز، کاترین کولونا در ژنو گفت: «تمدید درگیری کنونی در غزه به نفع کسی نیست و ایران مسئولیت سنگینی خواهد داشت.»

ادعاهای وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار و گفتگو با همتای ایرانی خود، «حسین امیرعبداللهیان» در ژنو صورت گرفته است. این گفتگو جدیدترین گفتگو بین مقامات فرانسوی و ایرانی بود.

فرانسه از حامیان و متحدان نزدیک تل آویو در حمله به نوار غزه به شمار می‎‌رود و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. همزمان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به شدت تحت فشار داخلی بدلیل عدم آزادی اسرای اسرائیلی قرار دارد، در گفتگویی به سی‌بی‌اس مدعی شد «نشانه‌های قوی داریم که گروگان‌هایی که حماس نگهداری می‌کند، در بیمارستان الشفاء هستند و این یکی از دلایل ورود ما به این بیمارستان است.»

نتانیاهو همچنین به ناموفق بودن در غزه اذعان کرده و گفته است که تلاش می‌کنیم با کمترین تلفات غیرنظامی مأموریت را به پایان برسانیم، اما متأسفانه در این هدف موفق نبوده‌ایم.

نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی در حالی که اکنون در تلاش برای اشغال غزه است، اما مدعی شده که ما می‌خواهیم مسئولیت نظامی در غزه را برای جلوگیری از ظهور گروه‌های مسلح به عهده بگیریم ولی به دنبال اشغال غزه نیستیم.

پیش از این نیز، «بتسئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی در انتقاد از عملکرد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که «حقیقت این است که بعد از ۴۱ روز (از جنگ) السنوار همچنان قادر به انجام مذاکره و تعیین شروط آزادسازی گروگان‌هاست و این بدان معناست که ما در جهت درستی قرار نداریم. زمان آن فرا رسیده است که کابینه جنگ قاطعیت بیشتری نشان دهد.»

همزمان موج حمایت جهانی از فلسطین ادامه دارد و «هیلاری الیسون»، هنرمند و خواننده سرشناس نروژی در کنسرت خود با پرچم فلسطین حاضر شد و در سخنانی در حمایت از مردم فلسطین و غزه گفت: «این صرفاً یک پرچم نیست، این پرچم قوی‌ترین ملت در جهان در حال حاضر است، این پرچم فلسطین است و آن‌ها اکنون در معرض نسل‌کشی هستند، کودکان بمباران می‌شوند و خانواده‌ها از هم پاشیده می‌شود، نه خبری از اینترنت است، نه غذا و نه آب، ما در سال ۲۰۲۳ باید بگوییم که بمباران غزه باید فوراً متوقف شود. “فلسطین همیشه آزاد است.»

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید