بانک‌های هندی هم برای ایران ضرب‌الاجل تعیین کردند

    کد خبر :292551

دو بانک بزرگ هند برای پایان دادن به تراکنش صادرکنندگان این کشور با ایران تا ششم ماه اوت (۱۵ مرداد ماه) ضرب‌الاجل تعیین کردند.
دو بانک هندی از صادرکنندگان این کشور خواست که تراکنش‌های مالی خود را با ایران تا ماه اوت پایان دهند.

این اقدام در راستای پاسخ به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

طبق اعلام سازمان صادرکنندگان هند و نامه‌های رویت شده توسط رویترز، ۲ بانک هندی از صادرکنندگان خواستند در واکنش به تهدید تحریم‌های جدید آمریکا، تراکنش‌های مالی خود با ایران را تا ماه اوت تکمیل کنند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، در اوایل این ماه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و فرمان داد تحریم‌های علیه ایران دوباره بازگردند.

هند و ایران روابط سیاسی و تجاری دیرینه‌ای با هم دارند، اما دهلی نو مراقب است که در دام تحریم‌های آمریکا گرفتار نشود.

فدراسیون سازمان صادرکنندگان هند اعلام کرد ایدوس‌ایند و یوسی‌او، دو بانکی که صادرات به ایران را تسهیل می‌کنند، تا ۶ اوت برای خاتمه دادن به قرارداد‌های خود ضرب‌الاجل تعیین کردند.

آجای ساهای، مدیرکل فدراسیون سازمان صادرکنندگان هند، به رویترز گفت: ایندوس‌ایند و یوسی‌او به صادرکنندگان خود می‌گویند تا ۶ اوت تمام تجارت‌های خود با ایران را تکمیل کنند.

صادرکنندگان هندی معمولا برای صادرات به ایران پول خود را به روپیه دریافت می‌کنند. این مکانیزم در سال ۲۰۱۲، که کانال‌های بانکی به علت تحریم‌های آمریکا، با ایران محدود شده بود، به وجود آمد.

هند که بزرگترین مشتری ایران پس از چین است، از طرحی تهاتری استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد از طریق بانک یوسی‌او به ازای نفت، به ایران روپیه پرداخت کند.

یک صادرکننده هندی که در حال تدارک سفارشاتی برای ایران به ارزش ۹۰ میلیون روپیه است، گفت: او نگران است؛ چراکه قسمتی از دریافتی خود را در نیمه دوم ماه اوت دریافت خواهد کرد.

صادرکنندگان هندی پول صادراتی که برای ایران می‌فرستند را از پول نفت فروخته شده ایران که به روپیه در بانک یوسی‌او ذخیره می‌شود، دریافت می‌کنند.

این مکانیزم به هند کمک کرد تا کسری تجاری خود با ایران را از ۱۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ به ۳.۵ میلیارد دلار در ۲۰۱۵-۲۰۱۶ کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، در سال مالی‌ای که پایان آن مارچ ۲۰۱۷ است، کسری تجاری هند با ایران دوباره تا ۸.۲۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

رییس بانک یوسی‌او، تاکار بدون این که در مورد ضرب‌الاجل جدید این بانک توضیحی ارائه کند گفت: این بانک به مکانیزم روپیه خود ادامه خواهد داد. او گفت: ایران ۱۸ میلیارد روپیه در حساب یوسی‌او خود موجودی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید