باند اسکیمر در اهواز دستگیر شدند

    کد خبر :1051911
باند اسکیمر در اهواز دستگیر شدند

رییس پلیس فتای خوزستان از دستگیری یک باند اسکیمر در شهرستان اهواز خبر داد.

سرهنگ علی حسینی اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به واحد پلیس فتای خوزستان که با وجود همراه داشتن کارت بانکی اما از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی نیز دستگیر شد.

سرهنگ حسینی افزود: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار که در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کشور اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا می‌کرد، شناسایی و با اخذ نیابت قضائی نیز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان مبلغ به ارزشی مالی ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند، گفت: در ادامه تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شده سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر «کپی کارت» و در پوشش کارگر پارکینگ بیمارستان، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد و از حساب بانکی ۵۶ نفر از شهروندان سرقت کرده است.

رئیس پلیس فتای خوزستان تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند هنگام کشیدن کارت بانکی، دستگاه‌های کارت‌خوان سالم بوده و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی روی آن نباشد.

به گزارش مهر، سرهنگ حسینی گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید