این چای در زمان خواب شما را لاغر می کند

    کد خبر :994563
چای اولانگ

آیا می‌خواهید وزن کم کنید، اما وقت ندارید تمام روز ورزش کنید؟ نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: نوشیدن یک فنجان چای خاص ژاپنی می‌تواند در حالی که خواب هستید شما را لاغر کند.

 می‌دهد، مصرف این چای ممکن است تجزیه چربی را، مستقل از اثرات کافئین، افزایش دهد.

پروفسور کومپی توکویاما در این رابطه می‌گوید: ما می‌خواستیم اثرات مصرف چای اولانگ بر متابولیسم انرژی و چربی  را در مقایسه با کافئین در میان گروهی از داوطلبان سالم بررسی کنیم.

چای اولانگ چه تفاوتی با سایر چای‌ها دارد؟

اگرچه همه انواع چای از یک گیاه به نام کاملیا سیننسیس به دست می‌آیند، اما درجه اکسیداسیون آن‌ها تعیین می‌کند که چه تنوعی در فنجان شما ایجاد کنند. این فرآیند شیمیایی همان چیزی است که برگ‌های چای را سیاه می‌کند. درجه اکسیداسیون که بین ۸ تا ۸۵ درصد است رنگ و طعم چای را تعیین می‌کند.

چای اولانگ که عمدتاً در چین و تایوان تولید می‌شود، از نظر اکسیداسیون و طعم بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد. مشخصه آن فرآیند منحصر به فردی است که شامل پژمرده شدن گیاه در زیر نور خورشید قوی و اکسید شدن قبل از پیچش می‌شود.

متخصصان سلامت، چای و به ویژه چای سبز را بسیار مفید می‌دانند، اما نویسندگان مطالعه می‌گویند که ویژگی‌های چای اولانگ تا کنون شناخته نشده بود. مانند سایر انواع چای، چای اولانگ حاوی چندین ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مفید و البته میزان کافئینی برابر با یک سوم کافئین موجود در یک لیوان قهوه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: نوشیدن چای اولانگ می‌تواند برای سلامت قلب، مغز، استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها فوایدی داشته باشد و ممکن است به مدیریت وزن کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری، مشابه این مطالعه، در بسیاری از این زمینه‌ها مورد نیاز است.

چربی سوزی در هنگام خواب

برای این مطالعه، دانشمندان گروهی از داوطلبان سالم را که چای اولانگ، یا دارونما را به مدت دو هفته می‌نوشیدند، آزمایش کردند. نتایج نشان می‌دهد: شرکت‌کنندگانی که چای اولانگ می‌نوشیدند، ۲۰ درصد افزایش تجزیه چربی را در مقایسه با گروه کنترل تجربه کردند. محققان خاطرنشان می‌کنند که اثرات چای اولانگ پس از بیدار شدن فرد شرکت کننده همچنان ادامه دارد.

با کمال تعجب، نه چای و نه کافئین باعث افزایش مصرف انرژی نمی‌شوند. نویسندگان مطالعه می‌گویند این مطالعات نشان می‌دهد که این گروه طی دو هفته نسبت به کافئین موجود در هر دو نوشیدنی مقاوم شدند و از آنجایی که کافئین معمولاً بر خواب تأثیر می‌گذارد و از دست دادن خواب می‌تواند بر متابولیسم شما تأثیر بگذارد، این مطالعه همچنین کیفیت خواب هر فرد را در طول آزمایش مورد بررسی قرار داد.

به رغم شهرت کافئین برای بیدار نگه داشتن افراد، محققان دریافتند: تفاوتی در الگو‌های خواب گروه آزمایش یا گروه دارونما وجود ندارد. بنابراین، پژوهشگران بر این باور هستند که نوشیدن یک فنجان چای اولانگ شما را تمام شب بیدار نگه نمی‌دارد و ممکن است به کاهش وزن اضافی در تعطیلات کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید