این علائم سرماخوردگی می‌تواند نشانه سرطان باشد

    کد خبر :1029444
سرماخوردگی سرطان

شما احتمالا در طول زندگی خود بیشتر از هر بیماری دیگری سرما می‌خورید. بزرگسالان سالانه دو تا سه‌ بار و کودکان خردسال چهار بار یا بیشتر سرما می‌خورند.

به نقل از نشریه «سان»، سرماخوردگی یک عفونت مسری دستگاه تنفسی فوقانی است که بینی، گلو، سینوس‌ها و نای را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. اولین علامت سرماخوردگی اغلب گلودرد است. سایر علائم اولیه ممکن است شامل آبریزش بینی، عطسه و سرفه باشد.

هرچند علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا تقریبا برای همه واضح و شناخته شده است، بااین‌حال برخی از این علائم به خصوص اگر طولانی‌تر از حد معمول به‌طول بینجامند، می‌توانند نشان‌دهنده مشکلی جدی‌تر از جمله ابتلا به برخی سرطان‌ها باشند و نیاز به بررسی فوری توسط پزشک دارند.

* گلودرد

همه ما هر از گاهی دچار گلودرد می‌شویم. ممکن است احساس خارش در گلو داشته باشید، بلعیدن برایتان سخت باشد و حتی متوجه بوی بد دهان خود در نتیجه گلودرد باشید. با این‌ حال، درد مداوم در گلو یکی از شایع‌ترین علائم سرطان گلو است. سایر علائم سرطان گلو شامل سرفه، تغییر صدا، گوش درد و مشکل در بلع است.

* تورم گردن

داشتن اندکی تورم یا درد گردن معمولاً نشانه‌ای است که بدن شما در حال مبارزه با یک عفونت مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است. اگر این علامت بیشتر از یک یا دو هفته طول بکشد، می‌تواند نشانه بیماری جدی‌تری باشد، مانند سرطان خون یا سرطان لنف. سایر علائم سرطان خون عبارتند از تب، لرز، عفونت‌های مکرر، کبودی آسان و خونریزی‌های مکرر بینی. علائم شایع سرطان لنف عبارتند از تورم غدد لنفاوی در سراسر بدن، خستگی، تعریق شبانه و خارش پوست.

* زخم دهان

زخم‌های دهانی بسیار شایع هستند و باید در عرض یک هفته خودبه‌خود برطرف شوند. آنها معمولا در داخل دهان، روی گونه‌ها، لب‌ها یا زبان ظاهر می‌شوند. این زخم‌ها می‌توانند توسط عوامل مختلفی مانند آلرژی غذایی ایجاد شوند. زخم‌های دهان به‌خصوص اگر از بین نروند، شایع‌ترین علامت سرطان دهان هستند. علائم دیگر عبارتند از کاهش وزن، مشکلات گفتاری، درد در دهان و بوی بد دهان.

* گرفتگی گوش

این علامت، نشانه رایج سرماخوردگی است و معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که شیپور استاش که گوش میانی را به پشت گلو متصل می‌کند، ملتهب می‌شود. عامل کمتر شایع انسداد گوش، سرطان نادری به نام کارسینوم نازوفارنکس است. این عارضه نوعی سرطان سر و گردن است که از نازوفارنکس، قسمت فوقانی گلو در پشت بینی و نزدیک قاعده جمجمه شروع می‌شود. فردی که به این بیماری مبتلا است، ممکن است گوش درد، صورت متورم، ترشح چرک و خون از بینی، تورم غدد لنفاوی و خونریزی از بینی داشته باشد.

* صدای خشن

بنابر اعلام دویچه وله، تغییر در صدا معمولاً نشانه التهاب حنجره است؛زمانی که تارهای صوتی در گلو تحریک یا متورم می‌شود. این وضعیت می‌تواند صدای شما را خشن کند یا باعث شود صدای خود را به‌کلی از دست بدهید. اما اگر تن صدا برای بیش از سه‌هفته تغییر کند، می‌تواند نشانه ابتلا به سرطان حنجره باشد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید