اگر زیاد چای بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟

    کد خبر :842028
اگر زیاد چای بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟

مصرف متوسط چای برابر با کمتر از ۳ فنجان در روز می‌تواند فواید بی‌شماری برای سلامتی داشته باشد، اما نوشیدن بیش از حد چای که بیش از ۳-۴ فنجان در روز است، با چند عارضه جانبی منفی مرتبط است.

چای سیاه یکی از نوشیدنی‌های رایج است که سال‌ها از آن به دلیل خواص دارویی استفاده می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد ترکیبات موجود در این گیاه نقش مهمی در کاهش چاقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی دارد، اما مصرف بیش از حد این نوشیدنی به دلیل داشتن کافئین آثار جانبی مثل بی‌خوابی، مشکلات تنفسی و افزایش ضربان قلب دارد.

کاهش جذب آهن

ترکیبات پلی فنول که باعث تلخی نوشیدنی‌هایی مانند چای می‌شود، ممکن است مانع جذب آهن در بدن شود و بدن شما نمی‌تواند آهن خوراکی‌هایی مانند اسفناج یا لوبیا را جذب کند.

یبوست

چای سیاه حاوی تانین است همان ماده ای که باعث تلخی چای می‌شود.وجود این ماده به ذخیره رسوب شیمیایی بدن کمک می‌کند.مصرف بیش از حد چای سیاه می‌تواند باعث یبوست در بدن برخی افراد شود.

ریفلاکس معده

کافئین موجود در چای ممکن است باعث سوزش سردل یا ریفلاکس اسید معده شود. کافئین می‌تواند دریچه اسفنکتر مری را شل کند. کافئین به طور کلی تولید اسید معده را افزایش می‌دهد و مصرف آن برای مبتلایان به زخم معده یا دیگر مشکلات معده توصیه نمی‌شود.

اختلالات خونریزی

کافئین موجود در چای سیاه می‌تواند باعث کندی لخته شدن خون شود، این مورد در افراد نشان داده نشده است، ولی در صورت بروز اختلال خونریزی، کافئین را با احتیاط مصرف کنید.

مشکلات قلبی

کافئین موجود در چای سیاه و سبز باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم در افراد خاص می‌شود. اگر بیماری قلبی دارید، مصرف کافئین را محدود کنید.

کاهش زیبایی

مصرف منظم چای سیاه در طول زمان باعث تغییر رنگ، سایش و لکه روی دندان‌ها می‌شود بنابراین چای سبز یا دمنوش‌های دیگر را برای جلوگیری از این امر مصرف کنید.

فشار خون بالا

کافئین موجود در چای سیاه ممکن است فشار خون را در افرادی که فشار خون بالا دارند، افزایش دهد. چای سیاه معمولا حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای سبز و سفید است و هر چه بیشتر چای خیس بخورد مقدار کافئین آن بیشتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید