اگر تیم بانوان کامل بود، می‌توانستم طلا بگیرم

  • ورزشی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۸:۰۹
    کد خبر :531427
تیم بانوان

بانوی رکابزن ایران گفت: اگر تیم بانوان کامل بود، می‌توانستم اولین و تنها مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا بانوان را کسب کنم.

سمهیه یزدانی دارنده اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در بخش جاده ضمن حضور در خبرگزاری برنا در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا 2019 بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار شد، سال قبل از المپیک 2020 است و تمام تیم‌ها و رکابزنان با آمادگی بسیار زیادی شرکت کرده بودند، به همین دلیل مسابقات سطح بسیار بالایی داشت. خوشبختانه لطف خدا شامل حال من شد و توانستم اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در بخش جاده را کسب کنم.

به گزارش برنا،وی افزود: همه تیم‌های بانوان با حداکثر ظرفیت یعنی 4 نفر در این مسابقات حضور داشتند، اما متاسفانه تیم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی در بخش بانوان با 2 ورزشکار اعزام شد. در مسیر مسابقه بارها برای جدا شدن از گروه تلاش کردم، اما رکابزنان تیم‌های دیگر با همکاری و هماهنگی مانع راه من شدند. این اتفاقات انرژی من را گرفت، در 10 کیلومتر آخر مسیر نفرات پشت سر هم قرار گرفتند و رکابزنان زیادی بین من و نفر اول گروه بودند. با این وجود از تک تک نفرات عبور کردم و توانستم به جایگاه سوم برسم.

یزدانی ادامه داد: با نفر دوم بانوان حدود 12 ثانیه و نفر اول 52 ثانیه فاصله داشتم. اگر تیم ایران کامل بود و می‌توانستند به من کمک کنند، شاید در جایگاه اول قرار می‌گرفتم. من به همراه ماندانا دهقان در این مسابقات رکاب زدم، اما تعداد نفرات تیم‌های دیگر بیشتر بود و ما نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.

بانوی رکابزن ایران در خصوص عدم شرکت در مسابقه تایم تریل انفرادی این دوره از رقابت‌ها عنوان کرد: لازمه موفقیت در رشته تایم تریل، تمرین با تجهیزات تخصصی این رشته در مدت زیاد است. متاسفانه من تجهیزات این رشته را ندارم، طبق آن تصمیم گرفتم فقط در رشته استقامت شرکت کنم. با توجه به شرایطی که از رقیبان خودم در مسابقه استقامت دیدم، اگر در رشته تایم تریل شرکت می‌کردم شانس مدال داشتم و واقعا از تصمیمی که در این خصوص گرفتم پشیمان هستم.

وی با اشاره به شانسی که برای کسب سهمیه المپیک دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در جایگاه 185 جهان قرار دارم و 100 نفر اول مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. در ماه‌های آینده دو تور بین‌المللی تایلند و چین برگزار می‌شود، اگر با حمایت مالی در این رقابت‌ها شرکت کنم و امتیاز بگیرم، می‌توانم رنکینگ خود را ارتقا بدهم و به سهمیه المپیک نزدیک‌تر شوم.

رکابزن عضو تیم ملی بانوان تصریح کرد: توجه مسئولین در چند سال اخیر به بخش بانوان بیشتر شده است، در نتیجه خودباوری که در بانوان به وجود آمده باعث شده مدال‌های بیشتری بدست بیاورند. کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو برای بانوان دور از دسترس نیست، امیدوارم در آینده بتوانم به این مهم برسم، اما نیاز به تعداد مسابقات بیشتری دارم تا امتیاز جمع کنم. اگر حمایت بیشتر فدراسیون باشد این اتفاق قطعا خواهد افتاد. با توجه به امکانات ما در این رشته، شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های بانوان دوچرخه‌سوار ورود به المپیک به اندازه مدال المپیک ارزش دارد.

یزدانی خاطرنشان ساخت: با توجه به عملکرد من در این مسابقات، اگر در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا حضور داشتم، می‌توانستم چه در رشته استقامت و چه در رشته تایم تریل مدال بگیرم. اما متاسفانه به دلیل آسیبی که چند هفته قبل از مسابقات در اردوهای آمادگی دیدم، نتوانستم در بازی‌ها شرکت کنم. در یک حادثه که کاملا بر اثر سهل انگاری خود من بود، این رویداد مهم را از دست دادم و ماندانا دهقان به جای من اعزام شد و عملکرد خوبی هم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سختی‌های دوچرخه‌سواری تا به حال از انتخاب این رشته پشیمان شده است، بیان کرد: من از دوران کودکی دوچرخه‌سواری را خیلی دوست داشتم و هیچ وقت حاضر نبودم در رشته دیگری فعالیت کنم.

بانوی تاریخ‌ساز ایران در پایان گفت: اولین مدال بانوان ایران در بخش جاده را به مردم این سرزمین، خصوصا بانوان کشورم تقدیم می‌کنم. امیدوارم با این مدال بتوانم راهی برای پیشرفت و توسعه این رشته باز کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید