افتتاح اولین کلینیک سوگ کشور در زنجان

    کد خبر :753027

احسان فکور شامگاه دیروز (۲۰ مهرماه) در نشست خبری که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، افسردگی و اختلالات روانی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش اختلالات روانی و افسردگی، دانشگاه علوم‌پزشکی استان سعی کرد نسبت به گذشته مداخلات روان‌شناختی و بالینی را متناسب با شرایط و نیاز هر فرد انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی باید تلاش کنیم معضل افزایش آمار اختلالات روان‌شناختی ناشی از کرونا را کنترل و مدیریت کنیم، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان، روان‌شناسان فداکاری کرده و بر بالین بیماران مبتلا به کووید – ۱۹، همراهان این بیماران و کادر درمان خدمات مشاوره و روان‌شناسی را در بیمارستان‌ ولی‌عصر (عج) زنجان ارائه کردند.

این مسئول در رابطه با افتتاح اولین کلینیک سوگ کشور در استان زنجان، تصریح کرد: این کلینیک برای نخستین‌بار در کشور ۲۳ مهرماه در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، کلینیک سهروردی افتتاح خواهد شد و به خانواده‌های سوگوار به‌صورت رایگان‌ خدمات روان‌شناختی ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی استان درباره اهداف راه‌اندازی اولین کلینیک سوگ در کشور، گفت: با توجه به اینکه متاسفانه خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دهند و داغ‌دار می‌شوند، به دلیل ممنوعیت و محدودیت‌های موجود نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری به نحو احسن حاضر شوند و مراحل سوگ به درستی طی نمی‌شود که همین موضوع می‌تواند عواقب مادام‌العمری را بر روی افراد و خانواده بر جای بگذارد.

فکور در رابطه با استرس و اضطراب، اظهار کرد: محصول هر تغییری استرس است. تغییر مثبت یا منفی همیشه با استرس همراه است، طوری که حتی در تغییرات مثبتی مانند ارتقاء نیز شاهد استرس هستیم ولی در تغییرات منفی شدیدتر و آسیب‌پذیرتر خواهد بود و شیوع کرونا نیز سبک زندگی بسیار متفاوت نسبت به کل زندگی با تغییر اساسی مواجه شدیم و خود بیماری کرونا نیز با توجه به مسری و کشنده بودن آن سبب ایجاد ترس و افزایش اضطراب در افراد شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بحران ناشی از بیماری کرونا سبب وارد شدن فشار روانی، استرس و اضطراب در مردم و به تبع آن افزایش اقدام به خودکشی شده است، خاطرنشان کرد: در برخی از موارد شاهد اقدام به خودکشی هستیم؛ بنابراین باید در خصوص آگاهی‌بخشی به جامعه و آموزش‌های مورد نیاز از بروز این آسیب‌ها و معضلات جلوگیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید