سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات معاون سازمان محیط زیست؛

اولویت محیط زیست به جای فیلتر دوده پیگیری اتوبوس‌های نو برای تهران باشد

    کد خبر :452547

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت: نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های فرسوده یک انتخاب ایده آل نیست و انتظار می‌رود مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق دولت حل شود.

علی اعطا در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهار نظر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید «فیلتر دوده» اتوبوس اظهارکرد: دوستان آدرس غلط به مردم ندهند، شهرداری تهران متولی تأمین و خرید اتوبوس نیست و براساس مصوبه دولت، وزارت کشور متولی تأمین اتوبوس در کلانشهرها است.

وی عنوان کرد: بهتر است حالا که سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه دغدغه دارد و واکنش نشان می‌دهد؛ به جای طرح اشکال از شورا از همکاران خود در دولت بخواهد با اختصاص اتوبوس به شهرداری، به کاهش آلودگی هوا کمک و برای نوسازی ناوگان پیگیری کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های فرسوده یک انتخاب ایده آل نیست، تصریح کرد: روشن است که نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های فرسوده برای رفع عارضه است و راه حل قطعی نیست،‌ اتوبوسی که از کارخانه خارج می‌شود باید دارای فیلتر دوده باشد و اتوبوس‌های فاقد فیلتر دوده نباید شماره‌گذاری شوند.حالا ایراد می‌گیرند چرا شورا خرید فیلتر دوده را لغو کرده، در صورتی که این حرف هم صحیح نیست و اینگونه نبوده است.

اعطا با بیان اینکه شورا با خرید فیلتر دوده مخالفت اساسی ندارد و رعایت استانداردهای محیط زیستی برای اعضای شورا اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: مُدهای مختلف حمل و نقل مکمل یکدیگرند و شورا بودجه بیشتری را به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص داده است و انتظار می‌رود مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق دولت حل شود و نه نصب فیلتر جاذب دوده روی اتوبوس‌های فرسوده که قاعدتا باید برای جلوگیری از آلودگی هوا و ایمنی بیشتر شهروندان تاکنون از رده خارج می‌شدند.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری جلسه‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان اتوبوس برگزار شد، اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد 5000 اتوبوس جدید به شهرداری‌های کلانشهرها اختصاص داده شود و از این تعداد 3000 دستگاه اتوبوس سهم تهران بوده ولی تا به حال یک مورد از آن هم به شهرداری داده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید