اهمیت پاکسازی بدن در فصل بهار

    کد خبر :513717
پاکسازی بدن

سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پاکسازی بدن در فصل بهار، گفت: روش پاکسازی بدن، باید بر مبنای شرایط بدنی هر فرد تعیین شود.

محمود خدادوست، با بیان اینکه در فصل زمستان به علت سرمای حاکم، مواد زائد در بدن منجمد شده و باقی می‌مانند و در بهار با گرم شدن تدریجی هوا، این مواد زائد نیز به‌تدریج ذوب شده و به حرکت درمی‌آیند، گفت: این تغییرات در بدن، سبب پیدایش بیماری‌های قدیمی شده و در برخی افراد با هجوم مواد اضافی به سمت پوست برای خارج شدن از بدن، بروز دمل‌ها و جوش‌های پوستی شدت می‌یابد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری در فصل بهار، اطبای طب ایرانی توصیه کرده‌اند که قبل از ایجاد مشکل برای بدن توسط این مواد اضافی، بهتر است راه خروج آنها از بدن باز شود و از همین رو است که بهار را فصل پاکسازی می‌دانیم.

به گزارش مهر، خدادوست با بیان اینکه برای خروج مواد اضافی و پاکسازی بدن، راه‌های متعددی وجود دارد، یکی از مهم‌ترین این راه‌ها را دفع آنها از طریق مدفوع دانست و تاکید کرد: در فردی که لینت طبع نداشته و دفع مدفوع به خوبی صورت نمی‌گیرد، مواد اضافی راه مناسبی برای دفع نداشته و در بدن تجمع می‌یابند و بنابراین درمان یبوست، مهم‌ترین راه پاکسازی در فصل بهار است.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به افراطی‌گری‌های موجود در خصوص پاکسازی در بهار و توصیه عمومی برخی افراد سودجو به انجام حجامت، گفت: متأسفانه امروزه به دلیل اقبال مردم به حوزه طب ایرانی و مکمل، شاهد ورود افراد غیر متخصص به این حوزه و افراطی‌گری‌ها و بزرگنمایی‌هایی از خدمات این حوزه از جمله حجامت هستیم که همگان را به انجام اینگونه اقدامات در فصل بهار تشویق می‌کنند، درحالی‌که در این مکتب غنی طبی، هر فرد بر مبنای مزاج منحصر به فرد خود تحت درمان قرار گرفته و چنین اعمالی باید با در نظر گرفتن شرایط بدنی هر فرد تجویز شود.

وی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم در صورت ابتلاء به یبوست، حتماً ابتدا به دنبال راه‌های ساده درمان این بیماری که به دلیل اهمیت بسیار، «ام‌الامراض» نامیده می‌شود، بوده و از خواص مواد غذایی ملین مانند آلو و انجیر بهره گیرند و چنانچه مشکل حل نشد و یا به دنبال دیگر روش‌های پاکسازی بودند، تنها به متخصصان مورد تأیید وزارت بهداشت در حوزه طب ایران، مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید