انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ آغاز شد

    کد خبر :833444
انتخاب رشته آزمون سراسری

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

داوطلبانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، از امروز پنجشنبه ۱۴ مردادماه تا ۱۸ مردادماه مهلت دارند با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به انتخاب ۱۵۰ رشته محل اقدام کنند. در آزمون سراسری که روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه برگزار شد، یک میلیون و ۸۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

داوطلبان پیش از آغاز انتخاب رشته باید به این نکات توجه داشته باشند:

با توجه به ارسال آخرین فایل اطلاعات سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر سوابق (پیش دانشگاهی، ترمیمی، اصلاحی و جامانده) داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی باید بدانند که این اطلاعات در سیستم انتخاب رشته بارگزاری شده و به داوطلبان نمایش داده می شود؛ داوطلبانی که فاقد کد سوابق تحصیلیی بوده یا نمرات آنها به سازمان واصل نشده بود، می توانند نسبت به درج یا اصلاح کد سوابق تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی) در سیستم انتخاب رشته اقدام کنند.

در صورت تغییر نمرات دروس سوابق تحصیلی یا درج و اصلاح کد سوابق تحصیلی، نمرات سوابق تحصیلی جدید در مرحله گزینش نهایی در صورت داشتن تاثیر مثبت اعمال و کارنامه جدیدی برای مرحله اول صادر نخواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب دوره های پیام نور و غیر انتفاعی هستند اما علاقه مندی خود را در زمان ثبت نام یا مراحل قبلی اعلام نکرده اند، با خرید کارت علاقه مندی، این کد رشته محل ها را نیز انتخاب کنند.

ضرورت مطالعه دفترچه انتخاب رشته

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) به تفکیک هر پنج گروه آزمایشی از فردا سه شنبه ۱۲ مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر شده است و داوطلبان باید قبل از آغاز انتخاب رشته این دفترچه را مطالعه کنند.

امکان اعلام علاقه مندی به رشته های پیام نور و فرهنگیان

متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام علاقه مندی نکرده اند، در این مرحله می‌توانند با پرداخت هزینه مربوط به علاقه مندی به هر یک از این دوره‌ها هر کدام به صورت جداگانه به مبلغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان از طریق سیستم پرداخت اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) نسبت به انتخاب رشته از این دوره‌ها اقدام کنند.

امکان انتخاب رشته کنکوری های گذشته

پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه (پذیرش با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال ۱۳۹۹، برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیر روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به شرط اینکه تا ۲۵ اسفندماه ۹۹ نسبت به انصراف قطعی اقدام کرده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ بوده‌اند؛ در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نبوده‌اند.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش برای کنکوری ها

به گزارش ایرنا، سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور برای کنکوری هایی که قصد اطلاع از وضعیت قبولی خود در رشته و دانشگاه مورد نظر دارند، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید